Tack
@jumbooze för länken.
@palmen Skönt att höra, det var lite så jag kände också. Aja det får bli ett nytt varv att leta lämpliga ersättningsflyg och köa sig fram till kundtjänst.
När jag ändå har dig på "tråden" kanske du kan svara på två frågor till.
Dom tre alternativen, re-routing samma dag, re-routing senare eller avbokning. Är det jag som resenär som avgör vilket alternativ som passar eller kan dom alltid hävda att jag ändå har möjligheten att avboka fortfarande och därmed undvika att lösa problemet?
Och vet du/ni andra om det är troligt att få byta till exempelvis Lufthansa som hade en flight ungefär samma tid och dag som vår ursprungliga flight?
Om så är fallet, får man byta rakt av? Från Business på SAS till Business på Lufthansa?
Jag hoppas detta inte är frågor som jag borde ha lyckats söka rätt på, då ber jag om ursäkt och försöker skylla på att jag är lite av en nybörjare här på forumet
/Eric