Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Fast undrar om det är mer ekonomiskt än att ställa in flyg? (utan att veta några siffror).

Nej säkert når de en gräns om problemen fortsätter. Om inte planen vore så fulla kan man ju boka om folk till nästa dag etc men EWR-linjerna är väl ofta rätt fulla... En snabb koll på FR24: verkar som de satt in "reserv"-A340n LN-RKP på CPH-EWR för att de använder en av de äldre A330 temporärt från ARN... Finns ingen "insider" på forumet som vet om LN-RKR snart är i trafik igen?

Nej säkert når de en gräns om problemen fortsätter. Om inte planen vore så fulla kan man ju boka om folk till nästa dag etc men EWR-linjerna är väl ofta rätt fulla... En snabb koll på FR24: verkar som de satt in "reserv"-A340n LN-RKP på CPH-EWR för att de använder en av de äldre A330 temporärt från ARN... Finns ingen "insider" på forumet som vet om LN-RKR snart är i trafik igen?
Undrar om björnpilot, helgepics eller någon av de andra longhaul piloterna svarar på instagram om man frågar. De borde rimligen veta mer än oss. :)

Snabb uppdate om SAS egna sida "Är flyget i tid?". Ja, säger sidan medan boardingkordet säger att flyget avgår 14:15 men det är boarding 16:15 (!). Samma sak med smartphone appen "Tripit" (som jag är betalande "pro" kund hos). De skickade just ett SMS att flyget är i tid... Verkar som att "checkmytrip" (=gratis) är en mer tillförlitlig app än "Tripit".

Jag klagar dock inte för jag sitter i loungen och gillar den verkligen! Kul att få komponera sin egen ramensoppa. (Och Bredbandskollen säger att internethastigheten är 34 Mbit/s)

Ser ut som om SK939 till LAX blir 3,5h sen idag, och då borde SK940 som jag ska med hem sedan bli 2,5-3h sen om inga ytterligare problem uppstår.

Ser ut som om SK939 till LAX blir 3,5h sen idag, och då borde SK940 som jag ska med hem sedan bli 2,5-3h sen om inga ytterligare problem uppstår.
Kanske skulle ta ledigt imorgon och boka valfri SAS longhaul då chansen för ersättning eller spännande rerouting är ganska hög. :)

Obs: Skämt!

Toppen