Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

På CHECK-IN.dk så finns lite information Trappe beskadiger SAS-langdistancefly - CHECK-IN.dk
Om det är denna skada så är det 3 veckor sedan det hände
Jag tror inte det är samma. I artikeln pratar de om LN-RKM och den är i trafik.
Sitter på SK939 nu och den blev sen idag då LAX slingas normalt med EWR, och idag var det inkommande från LAX som vände tillbaka. Enligt crew, som kanske inte har 100 koll, så skulle maskinen blivit stående på EWR igår.

SK904 verkar vara inställd på måndag 21 nov. Var bokad på den men har nu fått ett mail från SAS med ny biljett EWR-CDG-ARN med United/SAS utan någon medföljande förklaring. Någon som har mer info?

SK904 verkar vara inställd på måndag 21 nov. Var bokad på den men har nu fått ett mail från SAS med ny biljett EWR-CDG-ARN med United/SAS utan någon medföljande förklaring. Någon som har mer info?
Verkar vara kort om flygplan. SK903 kommer till EWR men går retur till CPH som SK910.

Fick ett mejl från "CheckMyTrip" som säger att dagens flyg från Los Angeles till Arlanda blir ungefär lika försenat som utresan i går (Japp - jag gör en mileage run för att bli diamant :).)

Går man in på SAS appen på telefonen står det mycket riktigt att flyget (SK940) är planerat till 16:35 idag istället för ursprungliga 14:15. Men slår man upp samma flyg på Är flyget i tid? Eventuella flygförseningar - SAS står det att flyget är "i tid". Samma på sk940 - Google-søk

Vem ska man lita på?

Nu har jag fått svar från chatten som säger: "Appen och vårt system och flygplatsen blir updaterad fortare än hemsidan."

Konstigt dock att det nu gått ca 2 timmar och deras "Är flyget i tid"-sida listar fortfarande SK940 som "i tid".

Nu har jag fått svar från chatten som säger: "Appen och vårt system och flygplatsen blir updaterad fortare än hemsidan."

Konstigt dock att det nu gått ca 2 timmar och deras "Är flyget i tid"-sida listar fortfarande SK940 som "i tid".

Om de inte får igång LN-RKR snabbt lär strulet med LAX fortsätta; om det är uppehåll på hkg eller ord någon dag kan de slinga om antar jag men att vända samma maskin på LAX leder till glidande försening varje cykel... På kastrup har de mer flexibilitet men eftersom bara A330E är ekonomisk på de långa linjerna blir det inte så lätt när de tvingas sätta in en äldre a330 på detta sätt..

Om de inte får igång LN-RKR snabbt lär strulet med LAX fortsätta; om det är uppehåll på hkg eller ord någon dag kan de slinga om antar jag men att vända samma maskin på LAX leder till glidande försening varje cykel... På kastrup har de mer flexibilitet men eftersom bara A330E är ekonomisk på de långa linjerna blir det inte så lätt när de tvingas sätta in en äldre a330 på detta sätt..
Fast undrar om det är mer ekonomiskt än att ställa in flyg? (utan att veta några siffror).

Toppen