Senaste nytt

Inställd renovering av SAS Business Class

Jaja. De har väl utfört undersökningen på samma fokusgrupp som när de tog bort champagne intra-Europa, dvs ett trött gammalt gäng av SAS-lojalister som aldrig har rest med något annat bolag....

Fast vad ska han säga om det inte finns pengar? "Vi vet att produkten är undermålig, men hoppas våra kunder är trogna nog att ha överseende med det." - kanske vad han menar, men det låter inget vidare.

Själv är jag förvånad att det ska kosta så fruktansvärt mycket med stolar? Är det för att de ska sitta i flygplan och olika krav gör det mycket dyrare? Exempelvis Hästens sängar, som ju inte produceras i några enorma serier heller, går ju på 50 lakan för 2 gånger 2 meter... Eller har man räknat in tid och kostnad för att planet står stilla i och med renoveringen?

Fast vad ska han säga om det inte finns pengar? "Vi vet att produkten är undermålig, men hoppas våra kunder är trogna nog att ha överseende med det." - kanske vad han menar, men det låter inget vidare.

Själv är jag förvånad att det ska kosta så fruktansvärt mycket med stolar? Är det för att de ska sitta i flygplan och olika krav gör det mycket dyrare? Exempelvis Hästens sängar, som ju inte produceras i några enorma serier heller, går ju på 50 lakan för 2 gånger 2 meter... Eller har man räknat in tid och kostnad för att planet står stilla i och med renoveringen?

Som i all industri så är det ställtiderna som kostar.

Borde ju gå att genomföra tillsammans med något av de tyngre underhållsstoppen. Och de har ju en del sådana inom snar framtid, de hyrde ju in en A343 bara för att kunna täcka upp för dem.

Å andra sidan vore det ju rätt märkligt om SAS inte tänkt på det. Hindrar inte att man är nyfiken.

Det känns ändå så märkligt att en sån stol kan kosta en mille..... Så exklusiva är de ju inte, varken guld eller skinn från en utdöd dinosaurie är det på dem..

Det känns ändå så märkligt att en sån stol kan kosta en mille..... Så exklusiva är de ju inte, varken guld eller skinn från en utdöd dinosaurie är det på dem..
Jag tror att själva tillverkningskostnad är inte så stor.
Jag gissar att det är ungefär som läkemedelsindustri. Massa tester och pappersarbete som kostar.

Trist men fullt förståeligt med tanke på deras katastrofala ekonomi.... Finns det inte pengar så gör det inte. Med facit i handen hade de kanske kunnat hoppa över betydelselösa stay-on bonusar m.m. och delfinansierat stolarna den vägen. Många bäckar små... :D

Frågan är om inte SAS gör ont till värre genom att göra det ÄNNU lättare att konkurrera ut dom?! Om några år kan ju nästan vilket flygbolag som helst sätta in sina äldre kärror med gamla slitna kabiner på ARN/CPH/OSL och ändå ha en bättre hårdvara än SAS i samtliga klasser.

Med tanke på att SWISS First stol kostar lika mycket som en Mercedes S-klass så känns en miljon för en Business Class stol lite i överkant. Om inte SAS har fått för sig att beställa en "super customized" variant, vilket inte skulle förvåna mig…

Med tanke på att SWISS First stol kostar lika mycket som en Mercedes S-klass så känns en miljon för en Business Class stol lite i överkant. Om inte SAS har fått för sig att beställa en "super customized" variant, vilket inte skulle förvåna mig…

Stolen måste klara danska kabinfackets krav. :rolleyes:

Toppen