Senaste nytt

Inställd hemresa på poängbiljett

Upptäckte att ni min och min frus totala samtal till Brussels och senator hotline kostade över 2000 kr från Kenya:oops:. Är det någon sannolikhet att Brussels tar dessa? Hur mycket kan man kräva för 36 timmar extra i Nairobi (hotell, mat mm) för en avbokad poängbiljett i business? Vilka andra kan man försöka få ersättning av? Kortföretag (poängbiljett?), hemförsäkring. Ge gärna era bästa tips.

Upptäckte att ni min och min frus totala samtal till Brussels och senator hotline kostade över 2000 kr från Kenya:oops:. Är det någon sannolikhet att Brussels tar dessa? Hur mycket kan man kräva för 36 timmar extra i Nairobi (hotell, mat mm) för en avbokad poängbiljett i business? Vilka andra kan man försöka få ersättning av? Kortföretag (poängbiljett?), hemförsäkring. Ge gärna era bästa tips.

2000 spänn? Till nästa gång ladda lite Skypekredit…

Du söker ersättning för utlägg hos flygbolaget. Sen resterande genom din försäkring. Försäkringsbolaget vill att man följer tågordningen ofta och visar bevis på hur mycket (eller lite) flygbolaget har ersatt innan man kontaktar dem.

Glöm eventuella tankar på att få ut massor med pengar från olika håll.

Jag menar inte att få dubbelt men om det Brussels hade låga maxbelopp etc. Väldigt svajigt internet där vi var så skype hade inte funkat för längre samtal. Även telefonlinan gick ju ner ett antal gånger under samtal så vi fick börja om.

Fast vid behov kostar en månad med 2000 minuter till 63 länder (världen) ynka 153kr. Små pengar i sammanhanget. 60 minuter till ’världen’ ingår i en privat (ej företags) 365 prenumeration.
Absolut, och i ett nödfall som beskrivet skulle jag lätt skaffa det för att ringa ”hem” och direkt avsluta prenumerationen.

Men ändå lite tråkigt att allt ska bli prenumerationer.

Toppen