Senaste nytt

Inspiration/hjälp/tips Familjen ska till Florida

Foffer

Medlem
Vi ska fira jul i Florida i år och har hyrt hus i Fort Lauderdale. Hur tar vi oss dit på roligast/bästa/bekvämast sätt? :) Vi är 2 vuxna och 2 barn under 12 som reser och datumen är oflexibla men i övrigt är vi öppna för förslag så överraska mig
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Miami eller Fort Lauderdale
  • När vill/behöver du resa ut? Landa 2018–12-22
  • När vill/behöver du komma hem? Lyfta 2019-01-04
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn under 12 år
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Gärna *A men allt är intressant
  • Vad är det viktigaste för dig? Most bang for the buck, letar efter utopin att resa i höga bokningsklasser för låga bokningsklassers kostnad
 

Foffer

Medlem
Budget?
Poäng el pengar?
Mellanlanding ok? 1-2?
Väldigt avgörande parametrar...

Eftersom att jag medvetet har valt att utesluta dessa frågeställningar ur mallen så är det väldigt oavgörande parameter :)

Budget beror på biljettyp
Pengar att föredra men det finns 250K EB poäng
Mellanlandning är okay då jag vägrar åka Norwegian och SAS flyger inte ut på lördagar (22/12 är en lördag)
 

Senator

Moderator
Lite tidigt att boka då flygbolagen öppnar bokning 330 dagar innan. Så 330 dagar innan din hemresa kan du boka.

Tittade på ExpertFlyer
Lufthansa Premium kommer ligga runt 7.500kr per person
Lufthansa, Swiss etc ca 14.500kr per person

Ingen rabatt för barnen som jag kan se.
 

Canadien

Medlem
Kan du hitta Lufthansa Premium ekonomi E-klass så boka det. Bra poängbang för bucken (150%). Finns ibland för under 10k per pers till t ex Miami. Man kan behöva ringa in och boka dock då online oftast endast visar billigast möjliga biljett (N-klass).
 
  • Gilla
Reactions: RB7

John Mack

Medlem
Jag är intresserade av en liknande resa. Vilka flighter till Miami brukar det gå att hitta 4 awards i Business? Alternativt 2 business och 2 premium economy?
 

squeezen

Medlem
Eftersom det är barn kanske mellanlandningar ska vara relativt korta.
Ännu finns inga biljetter så långt fram i tiden som @Foffer vill ha, och jul/nyår brukar ju vara något dyrare.
Jag föreslår hålla kolla på ITA matrix ca 330 dagar innan. Idag kan man endast söka fram till 9/12.

kikar man på Novemnber, (hur relevant eller inte det är prismässigt låter jag vara osagt) finns något i denna stilen:
Skärmavbild 2018-01-13 kl. 10.58.07.png


Borde också bli ok intagning till ett SAS EB konto.
 

squeezen

Medlem
@John Mack 4 platser om du också letar jul/nyår i Business kan vara svårt, gäller att hänga på låset.
Spontant skulle jag säga Austrian kan vara ett bra bet.
kolla lite på United airlines söktjänst där du kan klicka i att sök award. kolla på lite olika datum för att se vad som finns (alltså vilka bolag/rutter som dyker upp som förslag).
Relativt många bolag har ju inte Premium Eco så 2+2 varianten begränsar lite vilka bolag som kan funka.

kolla också tråden:
http://www.businessclass.se/forum/threads/posta-din-lyckade-bokning-av-bonusresor-här-2017.36076/

då Florida är ett relativt vanligt resmål för bonusresor (kanske inte just 4 platser men du kan iaf hitta lite idéer om rutter.
 

henke12

Medlem
Eftersom det är barn kanske mellanlandningar ska vara relativt korta.
Ännu finns inga biljetter så långt fram i tiden som @Foffer vill ha, och jul/nyår brukar ju vara något dyrare.
Jag föreslår hålla kolla på ITA matrix ca 330 dagar innan. Idag kan man endast söka fram till 9/12.

kikar man på Novemnber, (hur relevant eller inte det är prismässigt låter jag vara osagt) finns något i denna stilen:


Borde också bli ok intagning till ett SAS EB konto.

Att tänka på att P (Plus) blir ekonomi på United och det är inge vidare kul att byta till inrikes i USA...
 

John Mack

Medlem
@John Mack 4 platser om du också letar jul/nyår i Business kan vara svårt, gäller att hänga på låset.
Spontant skulle jag säga Austrian kan vara ett bra bet.
kolla lite på United airlines söktjänst där du kan klicka i att sök award. kolla på lite olika datum för att se vad som finns (alltså vilka bolag/rutter som dyker upp som förslag).
Relativt många bolag har ju inte Premium Eco så 2+2 varianten begränsar lite vilka bolag som kan funka.

kolla också tråden:
http://www.businessclass.se/forum/threads/posta-din-lyckade-bokning-av-bonusresor-här-2017.36076/

då Florida är ett relativt vanligt resmål för bonusresor (kanske inte just 4 platser men du kan iaf hitta lite idéer om rutter.

Tack. Får leta om ca 25 dagar. Oslo, Köpenhamn, Wien, Zürich, Frankfurt, München till Miami. Fler tänkbara? Letar ett byte i första hand. SAS till Newark känns svår. London med United?
 
Toppen