Senaste nytt

Inspiration/hjälp/tips Familjen ska till Florida

Tack. Får leta om ca 25 dagar. Oslo, Köpenhamn, Wien, Zürich, Frankfurt, München till Miami. Fler tänkbara? Letar ett byte i första hand. SAS till Newark känns svår. London med United?
Enligt @Dr. Miles utmärkta guide ([Guide] Hitta fyra (4) awardplatser i Business class med Star Alliance flygbolag | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor) har Ethiopian troligtvis bästa awardtillgänglighet inom Star Alliance. De flyger till New York (Newark), Los Angeles, Washington DC (Dulles), samt Toronto. Det blir förvisso mer än ett byte, men är du säker på att du inte vill fostra din familj till att bli hardcore-BC:are och åka mycket omvägar och många segment? :) Det är inte säkert att routingen går igenom, men om du är bra på att snacka, villig att HUACA (Hand Up And Call Again) några gånger så tror jag det ska gå med motivering "barnen blir så besvikna om vi inte kommer iväg på resan och det fanns inte lediga platser på någon annan routing och 3:e zonen är ju faktiskt billigare än destinationszonen". Meddela gärna i den här tråden hur det gick om du försöker boka: SAS EuroBonus bonusresor via en tredje zon | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Eftersom att jag medvetet har valt att utesluta dessa frågeställningar ur mallen så är det väldigt oavgörande parameter :)

Budget beror på biljettyp
Pengar att föredra men det finns 250K EB poäng
Mellanlandning är okay då jag vägrar åka Norwegian och SAS flyger inte ut på lördagar (22/12 är en lördag)
Om budget inte är viktigt så revenue LH eller LX F. Mycket bekvämare en så blir det inte, och endast ett byte.

Enligt @Dr. Miles utmärkta guide ([Guide] Hitta fyra (4) awardplatser i Business class med Star Alliance flygbolag | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor) har Ethiopian troligtvis bästa awardtillgänglighet inom Star Alliance. De flyger till New York (Newark), Los Angeles, Washington DC (Dulles), samt Toronto. Det blir förvisso mer än ett byte, men är du säker på att du inte vill fostra din familj till att bli hardcore-BC:are och åka mycket omvägar och många segment? :) Det är inte säkert att routingen går igenom, men om du är bra på att snacka, villig att HUACA (Hand Up And Call Again) några gånger så tror jag det ska gå med motivering "barnen blir så besvikna om vi inte kommer iväg på resan och det fanns inte lediga platser på någon annan routing och 3:e zonen är ju faktiskt billigare än destinationszonen". Meddela gärna i den här tråden hur det gick om du försöker boka: SAS EuroBonus bonusresor via en tredje zon | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Jag tror inte en sekund på att man kan få igenom den där routingen (någon får gärna bevisa motsatsen).
Huruvida barnen blir ledsna eller inte känns inte som något Tallinn tar med i beräkningarna när de bokar bonusresor. Att det inte skulle finnas 4 platser med något annat bolag stämmer ju inte heller med största sannolikhet. Om Tallinn tog hänsyn hur ledsen jag var att inte få boka om till Lufthansa First på min jorden runt (fanns både på utresa och hemresa) så hade de ju låtit mig boka detta, och ja jag har försökt flera gånger med olika agenter utan lycka.

Jag tror inte en sekund på att man kan få igenom den där routingen (någon får gärna bevisa motsatsen).
Konstigare saker har hänt, man ska inte tänka så mycket utan bara testa.

Att det inte skulle finnas 4 platser med något annat bolag stämmer ju inte heller med största sannolikhet.
Det har jag väl aldrig påstått?

Huruvida barnen blir ledsna eller inte känns inte som något Tallinn tar med i beräkningarna när de bokar bonusresor... Om Tallinn tog hänsyn hur ledsen jag var att inte få boka om till Lufthansa First på min jorden runt (fanns både på utresa och hemresa) så hade de ju låtit mig boka detta, och ja jag har försökt flera gånger med olika agenter utan lycka.
Jag skrev det lite med glimten i örat.

Toppen