Senaste nytt

Inrikesflygplatser i USA aktuella för flyg från Arlanda

jacoph

Medlem
Ett av argumenten för Preclearance, främst från Norwegians håll, har ju varit att man på så sätt kan landa på flygplatser utan immigration och tull för att på så sätt få ner tider och kostnader.

Vilka flygplatser i USA är aktuella för ett sånt här upplägg?

De jag kan komma på rak arm är:

Long Beach (LGB) - nära till LA och Disneyworld

Dallas Love Field (DAL) - vet ej hur stort underlaget för en linje är dit dock

Ronald Reagan Washington National Airport (DCA)

LaGuardia (LGA)

Någon som har några andra idéer?

Ett av argumenten för Preclearance, främst från Norwegians håll, har ju varit att man på så sätt kan landa på flygplatser utan immigration och tull för att på så sätt få ner tider och kostnader.

Vilka flygplatser i USA är aktuella för ett sånt här upplägg?

De jag kan komma på rak arm är:

Long Beach (LGB) - nära till LA och Disneyworld

Dallas Love Field (DAL) - vet ej hur stort underlaget för en linje är dit dock

LaGuardia (LGA)

Någon som har några andra idéer?
TIllåter La Guardia (LGA) landning av widebody plan?

Tror jag såg Stewart nämnas som A321LR-destination med pre-clearance. Är väl mest relevant om man har svårt att få slottider på JFK/Newark förvisso, men för en LCC kanske det kan vara intressant.

Tror jag såg Stewart nämnas som A321LR-destination med pre-clearance. Är väl mest relevant om man har svårt att få slottider på JFK/Newark förvisso, men för en LCC kanske det kan vara intressant.
Det kan nog gälla många sådana "småflygplatser i närheten av en stor flygplats". Självklart en fördel för point-to-point flyg med LCC att kunna flyga på sådana småflygplatser. Lär ju vara betydligt lägre avgifter också, även jämfört med större flygplatser där det finns fler slottar än JFK/Newark och liknande.

Reagan har en permiter limitation som inte tillåter flighter längre än 1250 miles, generellt sett. Totalt tillåts 20 flighter om dagen längre än så, jag tror det blir svårt att argumentera för att någon av dem skulle gå till/från Stockholm.

Toppen