Senaste nytt

Inrikesflygplatser i USA aktuella för flyg från Arlanda

Ja, egentligen borde vi göra det så att vi är några som faktiskt HAR varit där, än så länge har jag bara sett folk som påstått sig varit där, haha :D
Med tanke på vilka galenskaper folk håller på med här inne så går det säkert att få ihop tillräckligt många för någon liten propellercharter :) Snacka om cred i FF-kretsar i norden :)

För att återgå till ursprungsfrågan. Bara för att passagerare genomgått preclearance innan ankomst tror jag inte det innebär att vilken flygplats som helst är aktuell för dessa flighter. Har för mig att det måste finnas CBP-personal på plats för att hantera avgående flyg som skall till en internationell destination. Nu kanske det inte är något större problem i praktiken men några flygplatser lär nog sållas bort på det sättet...

För att återgå till ursprungsfrågan. Bara för att passagerare genomgått preclearance innan ankomst tror jag inte det innebär att vilken flygplats som helst är aktuell för dessa flighter. Har för mig att det måste finnas CBP-personal på plats för att hantera avgående flyg som skall till en internationell destination. Nu kanske det inte är något större problem i praktiken men några flygplatser lär nog sållas bort på det sättet...
Kontroller behövs definitivt fortfarande, men de blir betydligt mindre resurskrävande och kanske framförallt och betydligt mindre utrymmeskrävande.

Man vet aldrig - i Sverige är det ju en hel del småflygpatser som får passkontroll och tull fast de bara har några internationella avgångar per år. Det finns ju gott om lokalpatriotiska politiker även i USA...

Varför inte flyga till Richmond, Virginia. Flygplatsen har ju redan namnet klart, Richmond International Airport, men ingen internationell trafik. :rolleyes:

Men de kanske har privatjet från andra länder eller cargo? Är det dessutom inte en militär flygplats som kanske tar in plan från andra länder? Fast militära flygplan kanske inte hanteras av CBP?

Toppen