Senaste nytt

Inofficiell BusinessClass.se Stockholmsträff torsdagen den 17 mars 2016 kl. 18.00 --

Om du hittar ett lämpligt ställe som är väldigt flexibel med antal gäster (vilka kan variera mellan 5 - 30 personer utan föranmälan), varsågod att organisera en träff. :)

Tidigare förslag av andra medlemmar var "mycket snack och lite verkstad" så det blev aldrig.
När vi började med detta försökte vi med andra ställen, men det fungerade aldrig. Jag tror ärligt talat det är enormt svårt att hitta ett bättre ställe för oss.

Jag ser också gärna att vi kan testa något annat ställe.
Till en början kanske lägga in en extra träff istället för att inte komma till Monks som planerat.

Att fler här har inställningen "Har vi provat förut, har aldrig gått", gör att jag blir extra sugen på att försöka få det att fungera. ;-)

Det kanske är möjligt att förlägga träffarna varannan gång på Monks, varannan någon annanstans?
För många av medlemmarna är det bara öl som gäller men vi verkar ju missa en del som aldrig dricker öl utan önskar något annat.

Jag är på att försöka hitta något annat ställe!

Sen vädjar jag till gamla rävar att ge det en chans ifall någon hittar ett ställe och bokar en kväll.

Eller så blir vi en helt ny konstellation medlemmar som träffas nån annanstans, så får tiden visa vad som funkar bäst, eller minst lika bra.

Du är välkommen att försöka @ESSA men flera inkl mig är ganska svårövertalade - vi har en bra rutin med Monks och det är något vi byggt upp över ett antal års tid.

Lugn lugn.

Jag gillar Monks, kommer fortsätta gå dit när jag har möjlighet!
Det är suveränt ordnade event och eloge till alla som ordnar och kommer dit!

Det är inofficiella träffar och så är också olika resmål dit flera medlemmar åker samtidigt.
Det ena behöver väl inte utesluta det andra?

Visst kan vi väl uppmuntra andras vilja att prova nåt nytt?
Varför "sänka" entusiasmen med "provat förr, inte funkat"?
Vi får ju då och då förslag på nytt ställe, alltså borde det finnas ett behov.
Forumet kan väl ändå inte förbjuda att medlemmar träffas nån annanstans?
Utan att Monksträffarna behöver försvinna?

Eller så blir vi en helt ny konstellation medlemmar som träffas nån annanstans, så får tiden visa vad som funkar bäst, eller minst lika bra.
Jag får inget té på Monks och inte heller någon som löser in mina AHO Tea Points där. ;)

Vi hade Afternoon Tea i Uppsala med hjälp av @Nemo, även om du inte var med.
Vi hade ganska många kvinnliga sälskap på den träffen.

Inofficiell BusinessClass Afternoon Tea i Uppsala: 2015-MAR-28 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Det är fritt att organisera inofficiella träffar, närsomhelst och varsomhelst i världen. Så varsågod att starta en ny tråd! :)

Last edited:
Toppen