Senaste nytt

Inofficiell BusinessClass.se Stockholmsträff torsdagen den 17 mars 2016 kl. 18.00 --

Har ni någonsin tagit en funderare på någon gång byta från Monks till någon annan plats. Monks crowden känns .... mycket manlig då 95% som hänger där är män.
Jag och mina flygintresserade vänner skulle gärna vilja joina er om ni kan tänka er att byta lokal till en mer tja...jämlik plats, typ Sturehof?

Jag som öppnade 301 för de brukar jag göra för min privata nota... Dock började alla andra lägga till där, men är,säker att jag betalade allt ikväll... Dom "glömde" en öl och sen fick man 10% rabatt.

Tack för en trevlig kväll med i alla fall 2 bokade resor till HKG för ett förmånligt pris. @Tommy när åker vi? ;)

Kul att träffa lite nytt folk!

Har ni någonsin tagit en funderare på någon gång byta från Monks till någon annan plats. Monks crowden känns .... mycket manlig då 95% som hänger där är män.
Jag och mina flygintresserade vänner skulle gärna vilja joina er om ni kan tänka er att byta lokal till en mer tja...jämlik plats, typ Sturehof?
Om du hittar ett lämpligt ställe som är väldigt flexibel med antal gäster (vilka kan variera mellan 5 - 30 personer utan föranmälan), varsågod att organisera en träff. :)

Tidigare förslag av andra medlemmar var "mycket snack och lite verkstad" så det blev aldrig.

Om du hittar ett lämpligt ställe som är väldigt flexibel med antal gäster (vilka kan variera mellan 5 - 30 personer utan föranmälan), varsågod att organisera en träff. :)

Tidigare förslag av andra medlemmar var "mycket snack och lite verkstad" så det blev aldrig.
Jag har ett ställe in mind... diskuterar med ägaren just nu.
Får väl ta tag i @NotRyan sen och försöka få honom att flytta en månadsträff till stället jag tänker på, om det går!

Problemet är att hitta ett ställe som tar emot 5-30 personer utan föranmälan och att få ett eget utrymme så vidare kan prata "ostörda". Om du känner till ett sånt ställe så är det bara att föreslå och hjälpa till att organisera.
Mitt tips är att dyka upp en träff och se hur det är, vad vi dricker och hur mycket män/kvinnor som är där är väldigt sekundärt. Fokus är på gemenskap och att prata om gemensamma intressen som för det mesta handlar om resor.
Idag tror jag vi var omkring 30 pers och jag tror och hoppas att alla hade det trevligt och vill komma tillbaka framöver.

Lät som en kul träff ikväll. Tyvärr var man i CPH och det blev en variant här istället.

@shopgirl888 Välkommen med förslag och organisation :) Jag är personligen vindrickare (eller cider) så Monks är inte optimalt, men det är mycket bra personal och en lagom lugn miljö. Bor själv nära Stureplan och känner minst en i servisen på Sturehof, men är tveksam att de vill reservera ca 20 (+/- 10) för dryck en gång I månaden.

Lät som en kul träff ikväll. Tyvärr var man i CPH och det blev en variant här istället.

@shopgirl888 Välkommen med förslag och organisation :) Jag är personligen vindrickare (eller cider) så Monks är inte optimalt, men det är mycket bra personal och en lagom lugn miljö. Bor själv nära Stureplan och känner minst en i servisen på Sturehof, men är tveksam att de vill reservera ca 20 (+/- 10) för dryck en gång I månaden.
Jo, hade varit kul att vara med, men tyckte ändå att vi löste en bra variant i CPH.

Toppen