Senaste nytt

Inofficiell BusinessClass Hamburgsträff lör-/söndag den 6 eller 7 december 2014

Nu ombokad till Radisson. Ping @mry och @011430121
Det har öppnats awardplatser om fler är intresserade...

Jag har numera ändrat min resa, så jag kommer till HAM på SK649 15:45 på lördagen från CPH. Räknar med att springa på någon i loungen.

Last edited:
Jag har inget hör tom utökning av antalet platser (åtta bekräftat) på restaurangen nu på lördag... förslag till @011430121 och @iRobert; vi går dit allesammans och så får de helt enkelt fixa något. Vad jag fick veta under hand var att det torde inte vara något problem. Tiden är 20:00, på rest. Weltbühne, Gerhard-Hauptmann-Platz 70. Lär ska vara rätt så nära centralstationen.

Några praktiska tips om Hamburg flygplats.
  • Om ni tänker att åka kommunalt så finns det pendeltåg (S1) till/från flygplatsen.
  • Det är bara tre första vagnar mot flygplatsens riktning går till flygplatsen, resten av vagnarna fortsätter till Poppenbüttel.
  • Tåget från flygplatsen avgår var 10:e minuter vid xx:x4. (04, 14, 24 osv) mellan kl. 6:14 och 22:54 på vardagar. På lördagar, söndagar samt helgdagar avgår tåget också var 10:e minuter vid xx:x4 fast mellan kl. 7:34 - kl. 22:54.
  • Varken automaterna eller manuella disken tar emot kreditkort, inte ens Visa, MasterCard. Däremot tar biljettautomaterna emot Maestro.
  • Det finns en biljettautomat på perrongen. Det kan bli lång kö vid vanliga biljettautomaterna, i så fall är det bäst att gå ner till perrongen och köpa biljetten där.

Om ni tänker att åka taxi, kolla om taxin tar emot kreditkort innan avfärd. Märkning brukar att stå på fönstret.

Toppen