Senaste nytt

Inofficiell BC träff 12 Mars på SK6953 / SK6954

Ser förvisso kul ut och jag vill inte vara någon "moralpredikant" men är nog lite förvånad om crew inte hade några synpunkter på partyt. Fast tänker man rätt är väl enda skillnaden mellan ert party och att hänga i baren på A380, att de glömt bort att bygga baren på A330...

Tror crew skulle haft lite dubbelmoral om de klagat efter att de hade en konsert i plus och manade folk i go att gå fram och stå i gångarna.....
Till USA så hör man ju ibland utrop att man får under inga som helst omständigheter samlas i grupper mer än fem personer, vilket också gäller toalettköer och så vidare. Ni verkar ha haft roligt hur som helst.

Nu drar vår älskling igen....
0b98ecb261442ba2e4ae92a99890749b.jpg

de hade en konsert i plus och manade folk i go att gå fram och stå i gångarna.....
Jag ser snart framför mig ett inlägg i tråden: SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Inlägget kommer att vara något i stil med detta:

"Nu är jag heligt förbannad på SAS. Haft minst guld i över tjugo år och varit med om både det ena och det andra men resan till Austin häromdagen var det mest överdjävliga jag varit med om. Hade ett extremt viktigt affärsmöte inbokat kort efter ankomst. Vår resepolicy är stenhård men trots detta gjorde chefen allt han kunde för att få till en businessbiljett men det gick inte så jag tvingades åka Plus. Normalt brukar detta vara acceptabelt men nu ska ni få höra.

Redan innan boarding kändes det märkligt. I loungen fick man känslan att nåt Club 33-gäng förberedde sig för Ving mot Mallis. Svårt att sätta fingret på men nåt var inte i ordning. Väl ombord kändes dock pluskabinen välbekant och jag försökte skaka av mig obehaget, men skräckresan hade bara börjat skulle det visa sig...

Kärran hade nått marshöjd, lite förfriskningar delats ut och jag började känna mig någorlunda tillfreds men då ställer sig något slags djäkla punkband max en meter framför mig och drar igång den obehagligaste "koncert" jag någonsin upplevt där det känns som jag själv sitter mitt på "scen". Ringer efter CC och tittar mig vettskrämt omkring efter någon som kan hjälpa mig. "Snart måste väl crew stoppa eländet", tänker jag. Men vad händer då? Jo crew går ut i högtalarna och uppmanar pöbeln i Go att komma fram och uppmuntra det vedervärdiga. Har aldrig känt mig så kränkt! Någonsin!!!

Vad tycker ni är lämpligt att begära i kompensation. Min chef föreslog pengarna tillbaka och en kvarts miljon EB-poäng. Alldeles åt skogen för lite säger jag. Vad tycker ni?"

Till USA så hör man ju ibland utrop att man får under inga som helst omständigheter samlas i grupper mer än fem personer, vilket också gäller toalettköer och så vidare. Ni verkar ha haft roligt hur som helst.
Detta är bland det roligaste och sjukaste jag gjort, extra roligt att sitta i go OCH tycka synd om dom i business som missade partyt..... Jag var igenom immigration efter många och tjejen bara tittade på mig och sa frågande: ska du också bara åka hem igen. Jag svarade att jag hade gärna stannat och hon försökte övertala mig att skippa returen och stanna. Hur kul som helst!

@bhen Jag kan bekräfta att norska kronprins Haakon var ombord på flighten ner till Texas. Han satt på plats 1A, närmast åtföljd av en assistent och en adjutant i norska arméens paraduniform, som bars mycket ståndsmässigt under hela flygningen(!) samt två mycket stadiga livvakter.

Det hela sköttes tämligen diskret förutom då att personalen hela tiden refererade till ”Kronprinsen vill ha...”, ”Har du kollat med Kronprinsen?”, ”Gör plats för Kronprinsen”.

Toppen