Senaste nytt

Inofficiell BC träff 12 Mars på SK6953 / SK6954

2. OM ni hinner med och inte väskan gör det så finns det försäkringar;)
Väldigt få reseförsäkringar ger ersättning för försenat bagage på hemresan. Det finns några men de är sannerligen inte vanliga.

Däremot köper jag argumentet att om väskan godkänns för incheckning kan det öka möjligheten att komma med då SAS vanligen kan tänka sig vänta några minuter innan de börjar leta runt och lastar av den. Dock tror jag att eftersom det här är den sista av en handfull specialinsatta flygningar så ska det mycket till om SAS skulle lämna någon på backen.

Last edited:
Det här kommer att gå bra, dessutom har vi vårt alldeles egna ”ankarbarn” @Jakob Österberg på plats 4A. Han kan ju lite fint låta kabincrew veta att alla hans 40 vänner, av tveksam karaktär men som alla älskar SAS, är här på flygplatsen och nog kommer alldeles strax...

Ett tips är att någon/några av er tar med en (gammal/avdankad)handbagageväska som ni tar med på flyget från ARN men som ni checkar in i Austin.
1. Om väskan hinner lastas på flyget och ni står i kö i säkerhetskontrollen i Austin så har ni köpt lite tid då SAS kommer dra sig att leta runt och leta efter ert bagage.
2. OM ni hinner med och inte väskan gör det så finns det försäkringar;)
Yes, låt oss hålla kontakt där på något sätt om det blir förseningar i passkontrollen/tullen, så ni kan hojta till. Och jag kan se till att checka in en väska eller två. Men i alla händelser så tror jag inte att det kommer att bli några problem, SAS lär vänta om alldeles för många incheckade passagerare saknas och dessutom väntas inom kort. Och AUS är en liten flygplats, så inga stora avstånd där.

Väldigt få reseförsäkringar ger ersättning för försenat bagage på hemresan. Det finns några men de är sannerligen inte vanliga.

Däremot köper jag arhumentet att om väskan godkänns för incheckning så kan det öka möjligheten att komma med då SAS vanligen kan tänka sig vänta några minuter
Jag skulle gissa att om ni hinner till incheckning stänger (vilket är ett krav för att kunna checka in väskan) så lär ni även hinna med planet. Det lär inte vara säkerhetskontroll till planet som är den största flaskhalsen utan snarare immigration som kan korka igen totalt.
För säkerhetskontroll kan man alltid "tränga sig" om det blir kritiskt.

Hej!
Lyckades knipa en biljett ut den 12 mars, men dessvärre hann jag inte få igenom bokningen på biljetten hem och nu ligger priset med SAS hem på ca 11k. Är det någon som inte kan utnyttja sin hemresa, har en biljett över eller andra lösningar får ni gärna PMa. Vore trist att missa detta!

Hej!
Lyckades knipa en biljett ut den 12 mars, men dessvärre hann jag inte få igenom bokningen på biljetten hem och nu ligger priset med SAS hem på ca 11k. Är det någon som inte kan utnyttja sin hemresa, har en biljett över eller andra lösningar får ni gärna PMa. Vore trist att missa detta!
Boka upp en bonusresa hem som back up annars. Kostar 36 000 poäng enkel, och fullt avbokningsbar. Finns fem sådana biljetter kvar för närvarande.

Toppen