Senaste nytt

Inofficiell BC-resa för höstbastu i Finnairs nya lounge

Ytterligare en trevlig BA-flygning är avslutad. Visst, det kändes knäppt att passera över Visby och Köpenhamn och veta att man snart kommer åka tillbaka mot Stockholm igen. Dock är 120 TP och Galleries First bra plåster på såren (har jag läst om i sårvårdsboken). Samma mat som på BA781 i fredags. @xmit och jag roade oss med ett battle i flygplanskoder som jag förlorade. Sedan testade vi benutrymmet bakom rad 1 i nya 320-kabinen. Visst är det en försämring, men inte dåligt ändå. Stolarna är skönare i sig, så rad 1 rekommenderas.

ImageUploadedByTapatalk1414349204.180749.jpg

MD-80-testet med knytnäve framför knäet gick inte, men två fingrar rymdes i alla fall för mig som är 183 cm.

ImageUploadedByTapatalk1414349255.661817.jpg

Transferbuss mellan T3 och T5 på LHR fungerade smidigt och ingen kö alls i Fast Track, vilket gjorde att vi mindre än 30 minuter från landning nu sitter i Galleries First BC-hörna vid Champagne-baren. Mer champagne och nytt försök att de om de kan klara av faktiskt servera det man beställt. Jag är tveksam.

ImageUploadedByTapatalk1414349367.678433.jpg

Dock är 120 TP och Galleries First bra plåster på såren (har jag läst om i sårvårdsboken).
Lästa idag i den eminenta boken Emergency War Surgery om behandling efter köldskador.
Chapter 27. Environmental Injuries (page 398)
Twice daily whirlpool baths at 40°C with topical antibacterial added to the water, together with oral ethanol. The alcohol reduces the need for analgesia and may improve outcome. Other drug regimens remain unproven.

image.jpg
Creative Commons
St. Bernard (dog) - Wikipedia, the free encyclopedia

Bastu borde funka annars kan man tycka. Ville bara dela med mig av att mina farhågor om burgaren besannades. De lyckades inte göra den rätt denna gång heller. Nu är det strax dags att röra på sig mot gate A15 för sista flygningen för denna helg. Om mindre än fem dagar väntar nästa äventyr.

Toppen