Senaste nytt

Inofficiell BC-resa för höstbastu i Finnairs nya lounge

Vi har precis ätit frukost på Hilton LHR terminal fem. Gårdagens flight var mycket trevlig. Jag hade fått plats 5K. Dock hade en mor och hennes dotter blivit placerade på olika rader, vilket passade nog var bredvid mig respektive @011430121. Vi bytte därför snabbt och smidigt och sova alla nöjda. Jag och 011430121 satt på rad ett. Trots att det var en fullsatt 767:a, gjorde besättningen ett bra jobb. Pre-flight drink hej och handdukar, som delades ut innan push-back gjorde flygningen extra trevlig. Det bjöds på kycklingspett ellerfläsklägg. Jag valde det senare alternativet.

ImageUploadedByTapatalk1414229926.738403.jpg

På Heathrow möte @xmit upp oss och vi tog oss till hotellet med en hoppa-buss. Jag hade blivit uppgraderad till ett exekutive rum. Vi satte oss alla tre i loungen, tog en drink och snackade flyg till sent på natten.

Nu är vi snart på väg till Heathrow terminal tre för att göra loungerna osäkra.

Då börjar en ny dag, största delen av gruppen 66 % bor på Hilton T5 och övriga delen av gruppen bor på Radisson
Väntar att bussen skall ta oss till LHR och Teminal 3 och seda BA 798 till HEL avgång kl. 18.40
Vi är ute i god tid, det kan vara kö i säkerhetskontrollen, man vet aldrig.
Återkommer när vi har hela gruppen sammlad, och uppdaterar informationen om Basturesan.
Nu är det ca. 24 timmar kvar innan den stora tvagningen startar!

Nu sitter vi med utsikt över plattan i Galleries First. Virgin Atlantics 747 har taxat ut, Malaysias Airlines A380 likaså samtidigt som VIP-service hämtar First-passagerare från Emirates A380 som just landat. Dagens första glas Champagne avnjutes i sann BC-anda.

ImageUploadedByTapatalk1414237903.271704.jpg

ImageUploadedByTapatalk1414237914.602607.jpg

Efter lite lunch, där man på klassiskt manér lyckas göra alla tre burgare fel, så fortsätter vi att njuta av det goda livet här. Mer champagne och flight spotting.

ImageUploadedByTapatalk1414252766.321923.jpg

Vi noterar också att @agehall åter är på hugget i forumet och hälsar honom välkommen till Helsinki imorgon, där varm bastu väntar. Det går säkert spela WoW i loungen också.

Last edited:
Tänk vad tiden rusar i väg när man har trevligt, nu är det bara en timme kvar innan boarding, gruppen skall samlas ihop för gemensam boarding, vi sitter samtliga i zon 1.

Efter en bagel med skotsk lax till eftermiddagsfika börjar det närma sig boarding.

ImageUploadedByTapatalk1414255289.187754.jpg

Vårt A320-plan, G-EUUS, har parkerat vid gate 9. Känns lite trist att redan åka härifrån, men imorgon väntar en ny dag med bastu.

ImageUploadedByTapatalk1414255307.121534.jpg

Toppen