Senaste nytt

Inofficiell BC Basturesa till Helsingfors 14:e november: När BC är som bäst..

Åker ni via London? Annars är det ingen äkta basturesa!
Eller vad säger @doc?
Visst är det så. Hade ju själv flera förslag på datum för basturesa i höst, men ingen som nappade då. Kul att det blir av, men är detta tråden för eventet? Konstig rubrik för hittar ingen annan tråd. Vilka flighter gäller? Får kolla om jag kan haka på.

Meningen var att @Senator och jag skulle köra en runda med helt andra personer. Då de inte kunde så sa vi vi kör ändå. Och nu råkade han igår berätta vad vi skulle göra på bc träffen i lördags och plötsligt är vi 11 st som åker. Så det är inget du har missat utan detta är tråden....

Meningen var att @Senator och jag skulle köra en runda med helt andra personer. Då de inte kunde så sa vi vi kör ändå. Och nu råkade han igår berätta vad vi skulle göra på bc träffen i lördags och plötsligt är vi 11 st som åker. Så det är inget du har missat utan detta är tråden....
Vad menar du, har ni ett liv utanför BC? Med helt andra personer? o_O

Visst är det så. Hade ju själv flera förslag på datum för basturesa i höst, men ingen som nappade då. Kul att det blir av, men är detta tråden för eventet? Konstig rubrik för hittar ingen annan tråd. Vilka flighter gäller? Får kolla om jag kan haka på.

Som @sembl nämner, två av mina kollegor undrade på om det inte gick att organisera någon galenskap a la BA Galleries First på en lördag. Efter massor av snack fram och tillbaka så blev det inget denna gången, men då tog vi med @telelina och en annan tjejkompis i stället. Vi råkade bara nämna detta i går så blev det massor av spontanbokningar.

Här är detaljerna:

49f5f04dd65f434402f5d89c486014dc.jpg

• Gilla
Reactions: doc
Jag har tydligen bokat hemresa vid 16:35 och inte vid 20 som många andra :). Mer än 24h har gått också sedan bokning så kan inte ändra, men det blir ju några timmar i Helsingfors i vilket fall :).
Boka när man är lite onykter och jetlaggad kan bli lite "knas...

Kanske en dum fråga, men är tanken bastu i loungen i HEL?

Bland annat. Så många som vi är nu blir det Guinness World Record försök: hur många får plats i en loungebastu ;)

Jag har också uppdaterat trådrubriken så det reflekterar detta bättre.

@doc du har kämpat hårt för att få ihop detta tidigare. Så @sembl och jag har dåligt samvete. Det är bara att vi har svårt att se längre än 4 veckor framåt i taget..

Men, det påminner mig lite om den klassiska Kevin Costner rullen: "Field of Dreams" där budskapet är:
"If you build it, they will come".. med andra ord, boka och dyk upp på Monk's sådär 5 veckor innan så händer det :)

Jag hoppas vi kan köra lite "fika" på stan innan vi drar till bastun. Fazers klassiska fika, om än en turistfälla så är det väldigt fint där inne. Kollar med min finska kollega som sitter här bredvd mig om lämpliga saker att göra några timmar i HEL.

Toppen