Senaste nytt

Inget pass, påväg till Polen

Antar du ska med flyget till Warsaw med LOT. Nekas du borde hinna med
21:10 ARN-CPH
23:00 CPH-GDN

Båda flygen med SAS. Från Gdansk borde du kunna panikhyra en hyrbil eller liknade. Det går också ett tåg mitt i natten som är framme i Warsaw till kl 08:00.

Alternativt går det från CPH ett flyg till Warsaw imorgon kl 08:00 som är framme 09:20 med SAS. Dels kanske du hinner hämta passet innan dess, men framförallt har jag aldrig varit med om att SAS kallar ID på den sträckan.


Edit, det går också ett Ryanair-flyg ARN-Krakow kl 20:30. Kan ju vara värt att testa om du ändå stannar på flygplatsen, men tycker de brukar vara hårdare på ID.
 
Antar du ska med flyget till Warsaw med LOT. Nekas du borde hinna med
21:10 ARN-CPH
23:00 CPH-GDN

Båda flygen med SAS. Från Gdansk borde du kunna panikhyra en hyrbil eller liknade. Det går också ett tåg mitt i natten som är framme i Warsaw till kl 08:00.

Alternativt går det från CPH ett flyg till Warsaw imorgon kl 08:00 som är framme 09:20 med SAS. Dels kanske du hinner hämta passet innan dess, men framförallt har jag aldrig varit med om att SAS kallar ID på den sträckan.


Edit, det går också ett Ryanair-flyg ARN-Krakow kl 20:30. Kan ju vara värt att testa om du ändå stannar på flygplatsen, men tycker de brukar vara hårdare på ID.
Ryan är piss vad gäller id kontroll.
Och flight imorgon kan vara alternativet.

Boarding nu
 
Är du stockholmsbaserad så du hinner hämta ett pass och med nytt flyg ikväll?

Kollar man ankommande flyg på Warsawa ser du i sådana fall var du behöver positionera dig för att hinna med de första morgonflygen. T.ex. finns det ankommande flyg från Helsinki och Köpenhamn runt åtta-tiden, dit kan du ta dig med ett sent flyg om några timmar från Stockholm. (tidigare nämnt SAS-flyg är alltså inte första flyget från Köpenhamn, LOT flyger tidigare)

 
Update då jag nu är hemma igen.
Total nej vid gate, och då jobbet är jävligt viktigt kunde jag inte låta bli att bli förbannad. Inte mot personalen men mot livet och mig själv.

Personalen såg dock hur sur jag blev och måste ändå säga att de gjorde sitt bästa.
2 samtal, lite diskussion om jag hade polskt körkort men tillslut vart det nej.
De säger att LOT har regler som säger nej om man inte kan identifiera sig med Pass eller ID.
Nu har jag bokat om så jag åker Ryanair imorgon 06:50, arrival 08:30 och 30 min till mötet börjar. Total order värd några miljoner så låt fan inte Ryanair göra bort sig nu...
Passet ligger i jackfickan och mejl har gått till polen om min fatala tabbe. Vi får hålla tummarna.

ARN - Warsaw (Modlin)​
Tue, 24 Oct 23​
Departure time - 06:50
Arrival time - 08:35
 
Toppen