Senaste nytt

Inget pass, påväg till Polen

Som den idiot jag är... Har jag hela dagen tänk att jag glömt något...

Tillslut kommer jag till Arlanda för att ta sista flighten till Polen (Warszawa).
Just jävlar PASSET!!!!

Nu har jag 1 timma på mig innan boarding, ingen bra lösning och bara ett körkort.

Jag måste med flighten idag, inget annat går.

Vi får se hur de går.
Jag håller er uppdaterade!
 

JacobGBG

Medlem
Företaget jag jobbar för har sin produktionssite i Poznan som jag besökt via GOT-WAW-POZ ett halvt dussin ggr det senaste året.

Har aldrig behövt visa pass på väg TILL Polen. Någon gång har jag behövt visa pass på WAV-POZ. Eftersom du har direktflight så är det senare inte ett problem.

Så, chansa på att komma ut. Hem kommer du alltid, även om det kan bli en dyr affär via ambassaden.

En faktor som bör nämnas är att jag är EBG och alltid går i priority boarding och blippar själv i automaten så det kan vara att personalen är slappare då.
 
Last edited:
Företaget jag jobbar för har sin produktionssite i Poznan som jag besökt via GOT-WAW-POZ ett halvt dussin ggr det senaste året.

Har aldrig behövt visa pass på väg TILL Polen. Någon gång har jag behövt visa pass på WAV-POZ. Eftersom du har direktflight så är det senare inte ett problem.

Så, chansa på att komma ut. Hem kommer du alltid, även om det kan bli en dyr affär via ambassaden.

En faktor som bör nämnas är att jag är EBG och alltid går i priority boarding och blippar själv i automaten så det kan vara att personalen är slappare då.
Yes är ebg också, så ska försöka med mobilen via prio boarding.

Får också prova mina säljskills och sälja in mig som en ärlig men klantig resenär om de behövs hah.
 

Fredrik

Medlem
Frågan är om det är pass/nationellt ID de kräver eller ID?

Jag har testat med körkort på andra rutter och det har gått bra då syftet snarare har varit att säkerställa att det är samma person som reser som står på biljetten. Det har alltså inte handlat om jobb åt myndigheterna.
 

mha321

Medlem
Frågan är om det är pass/nationellt ID de kräver eller ID?

Jag har testat med körkort på andra rutter och det har gått bra då syftet snarare har varit att säkerställa att det är samma person som reser som står på biljetten. Det har alltså inte handlat om jobb åt myndigheterna.
Svenskt körkort är inte giltigt id i Polen. Då om de behöver id så räcker det inte. Formellt sett. Sedan finns det ofta (men inte alltid) flexibilitet, åtminstone när det är en person och inte en maskin.
 

011430121

Medlem
Jag hade glömt mitt pass till Gdansk fick problem vid incheckningen på Hilton, löstes till slut när jag visade mitt Hilton konto, damen sa att det skulle bli på flygplatsen när jag skulle hem.
En person åkte hem till mig och tog en bild på passet och SMS kom på bilden.
Tog tjuren vid hornen gick till damen som skulle checka in oss till SAS maskinen och berättade om min situation, fick till svar du behöver inte visa passet, vi kollar bara om myndigheten vill kolla en avgång.
Hade inte heller körkortet med mig.
 
Toppen