Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

Imorgon blir det Jet Time på linje med full servering (Europa). Vad tror vi att de kommer att hitta på? Kan man få en flaska bubbel, eller får man hålla tillgodo med en avhyvling?

Kanske ska ta över denna tråd nu när jag börjat pendla till Billund. JetTime är verkligen inte bra.
Gilla på att ta över tråden, inte på JetTime.
Imorgon blir det Jet Time på linje med full servering (Europa). Vad tror vi att de kommer att hitta på? Kan man få en flaska bubbel, eller får man hålla tillgodo med en avhyvling?
När?
Ge en exakt tid och rapportera så fort du landat, så att jag inte behöver slita ut F5! ...och tänk på att jag har ett jobb att sköta.

Jag åkte en sväng till Riga med dem i September. Mycket trevlig service och inget snack alls om Diamondförmåner när kort visades upp i Go. Mina 2/2 flighter med Jet Time har varit utmärkta! Dock ganska dåligt urval, och är ju dessutom längre flygningar och inte inrikes, som verkar medföra problemen.

Jag kan trösta dig med att jag har det. På dansk inrikes är skillnaden mellan Plus och Go utraderad väl i luften. De har t o m valt att avskaffa den lilla skylten.
Kvällens CPH-GOT (op by JetTime) gick från A-gate vilket brukar vara fallet när de ankommit från inrikes så noterade jag att Plusskylten saknades. Undertiden som planet taxade kom den främre CC ut och satte upp den på C-raden.

Det resulterade i att en herre i plus (idag rad 16+) hade valt att sätta sig på 15D istället för 16D för att få egen rad. Alldeles innan avgång kom 15D som nöjde sig med 16D istället. Efter serveringen ropade 15D på CC för att välja varor.
När det upptäcktes av CC att de serverat 16D som var en GO-pax uppstår en mycket livlig diskussion dem emellan. Det gick ut på hur kunde det blir så och vad gör de nu? Det hördes tydligt i Plus.

Hade skylten suttit uppe hade han nog inte flyttat på sig.

Sen undrar jag två saker:
* Varför går de igenom hela GO med skräpvagnen om de inte serverar något?
* Är det verkligen genomtänkt att som CC gå två vändor genom kabinen med en kaffe i handen, framförallt när det inte serveras ombord?

Toppen