Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

Fantastiskt rolig tråd, väntar med spänning på nästa rapport.

Har två resor med Jet Time-opererade SK-flygningar i juni. Över Östersjön till Riga.

Återkommer med rapport om även utrikes når upp till inrikes när det gäller inkonsekvent (eller kanske skandalöst konsekvent dålig) service och hoplappade flygplan.

Morgonflygningen ARN-RIX utfördes av OY-JZV: personen framför mig hamnade nästan i knät på mig varje gång hon belastade ryggstödet. Gott och starkt kaffe serverades.

Hemfärd med OY-JZU, riktigt fräsch kabin med moderna stolar med hyfsat benutrymme. Kaffebryggaren var trasig vilket gör att denna post verkligen passar i tråden. Plus dock för att het dryck ersattes med juice och att Mikkeller fanns ombord!

Hemfärd med OY-JZU, riktigt fräsch kabin med moderna stolar med hyfsat benutrymme. Kaffebryggaren var trasig vilket gör att denna post verkligen passar i tråden. Plus dock för att het dryck ersattes med juice och att Mikkeller fanns ombord!

Om det var på SK1764 idag så hörde jag en yngre resenärer i Plus skälla på kabinpersonalen av den orsaken (trasig kaffebryggare) eftersom "det alltid var så ombord på detta flygbolag…" – på engelska iofs. Innan dess hade han beställt in en Mikkeller.

Var det någon från forumet tro? :p

SK1765 för mig, kanske den yngre resenären på flighten innan hade skrämt upp kabinpersonalen så till den milda grad att de ursäktade sig både en och två gånger för kaffebryggaren. Och därefter nästan såg nervösa ut medan de genomsökte vagnen efter Mikkeller vilken de till slut hittade!

För övrigt väldigt trevlig besättning som inte bör beskyllas för en trasig kaffebryggare. Även om det kändes lite frustrerande och "typiskt" med tanke på historiken...

SK1765 för mig, kanske den yngre resenären på flighten innan hade skrämt upp kabinpersonalen så till den milda grad att de ursäktade sig både en och två gånger för kaffebryggaren. Och därefter nästan såg nervösa ut medan de genomsökte vagnen efter Mikkeller vilken de till slut hittade!

För övrigt väldigt trevlig besättning som inte bör beskyllas för en trasig kaffebryggare. Även om det kändes lite frustrerande och "typiskt" med tanke på historiken...

Skrämt upp och skrämt upp, vet jag inte riktigt utan jag kände mer att han sa det i ren frustration.
Fast jag kunde inte låta bli att le lite när detta utspelade sig eftersom jag följer denna tråd med "kaffe-intrigerna" på JetTime med spänning och så äntligen får man någon som uppenbarligen har mer erfarenhet än jag av trasiga kaffeapparater/"utebliven" leverans av varmvatten eller vad det hela nu kunde ha handlat om på SK1764/1765 och blir sur över det hela.

Flög en av de nya ATR-kärrorna till Billund tidigare idag. Vid gate (B16) på CPH fick man som vanligt plocka på sig kaffemugg, vatten och juice (i Plus). Väl uppe i luften serverades dock inget kaffe till någon. Tji fick jag och min kaffemugg förblev oanvänd.
b4b5e1a0774888bce95625ac6f6632c1.jpg

Toppen