Det verkar uppdaterat senaste veckan, troligen i samband med förändringen som tråden handlar om, för så stod det inte när jag kollat tidigare. Även här gäller det framtiden för längre ner under Skidor och snowboards står bl a: "Transport av skid- eller snowboardutrustning måste begäras och godkännas i förväg för bokningar som görs efter den 1 mars 2018 avseende flygningar som avgår efter den 1 maj 2018. Bokningar som görs före den 1 mars 2018 och avgångar före den 1 maj 2018 påverkas inte."
OT: För att vara på säkra sidan fyllde jag ändå i anmälan trots att jag reser snart. Fick svaret nedan, länken leder till en 404-sida... Som EBS i Plus känns det lagom med 3 incheckade väskor/skidfodral

. Tror dock att det är en nyhet att "Utöver din skid- eller snowboardutrustning har du rätt att ta med en separat mindre bag för ett par pjäxor. Dessa bagar räknas tillsammans som ett kolli incheckat bagage som är inkluderat i din biljett. Deras sammanlagda vikt räknas av mot det bagage som är inkluderat i din biljett." Vet att det diskuterats en del på andra forum när det gäller alpinutrustning på flygplan så jag tolkar den delen som en förbättring..
Visa bifogad bild 72462