Senaste nytt

Inget gratis bagage för statuskunder i Go Light

Ah, trodde det bara var 1 extra på go light. Topp, då går det att köra skidutrustning som incheckat bagage nr 2 då
Om du vill säkra platsen för din skidutrustning, kan det vara bra idé att föranmäla det.

SAS skrev:
SPECIALBAGAGE

Bagage som är tungt eller överdimensionerat (t.ex. sportutrustning) eller som kräver särskild hantering (som vapen) anses vara specialbagage, av vilka vissa kategorier krävs att på förfrågan begäras för att säkra sin transport.

För de flesta typerna av specialbagage kan du göra en begäran fram till 24 timmar före avgången med hjälp av formuläret nedan. Kontakta SAS Sales & Service om din typ av specialbagage inte finns med i listan eller om ditt flyg avgår inom 24 timmar.
Bagage/handbagage: incheckat, försenat, skadat eller förlorat | SAS

Om du vill säkra platsen för din skidutrustning, kan det vara bra idé att föranmäla det.

Bagage/handbagage: incheckat, försenat, skadat eller förlorat | SAS
Det verkar uppdaterat senaste veckan, troligen i samband med förändringen som tråden handlar om, för så stod det inte när jag kollat tidigare. Även här gäller det framtiden för längre ner under Skidor och snowboards står bl a: "Transport av skid- eller snowboardutrustning måste begäras och godkännas i förväg för bokningar som görs efter den 1 mars 2018 avseende flygningar som avgår efter den 1 maj 2018. Bokningar som görs före den 1 mars 2018 och avgångar före den 1 maj 2018 påverkas inte."

OT: För att vara på säkra sidan fyllde jag ändå i anmälan trots att jag reser snart. Fick svaret nedan, länken leder till en 404-sida... Som EBS i Plus känns det lagom med 3 incheckade väskor/skidfodral:cool:. Tror dock att det är en nyhet att "Utöver din skid- eller snowboardutrustning har du rätt att ta med en separat mindre bag för ett par pjäxor. Dessa bagar räknas tillsammans som ett kolli incheckat bagage som är inkluderat i din biljett. Deras sammanlagda vikt räknas av mot det bagage som är inkluderat i din biljett." Vet att det diskuterats en del på andra forum när det gäller alpinutrustning på flygplan så jag tolkar den delen som en förbättring..

upload_2018-1-30_11-48-59.png

Jag tänkte precis föreslå att omplacera de otrevligaste från säkerhetskontrollen till den position där i nuläget enbart boardingkorten kollas (dvs ingången till incheckningen) så att de kan kontrollera och vid behov, med alla tillgängliga medel, avvisa pax med för mycket handbagage. Med tanke på vad jag sett de senaste månaderna köper jag ditt förslag rakt av.
Att hitta de är enkelt. Bara ta vem som helst u CPHs security.

Jo, det är ett evigt tröttsamt hackande på andra resenärer.

Men FF-program är kassakor för flygbolagen på olika sätt. Även om det finns 40 000 miljarder guldkunder där många fått sina kort från andra så reser långt ifrån alla hela tiden, men den gången sällanresenärerna faktiskt ger sig ut så väljer de SAS för att de har någon form av kundkort. Det är de som SAS också vill åt.

Diamantresenärer oroar SAS mindre, för även om det är en ruskigt massa gnäll här om borttappade förmåner, är det antagligen väldigt få som faktiskt säger "fuck it, nu byter jag program" och gör det så länge SAS är ens lite bättre än konkurrenterna.
Jag har gått över till MM då jag inte längre orkar med SASs amatörmässighet på alla plan.
Det är ju fantastiskt att jag får bättre service, känsla och ordnung hos LH som *G i economy än som diamond i plus/business.

Det verkar uppdaterat senaste veckan, troligen i samband med förändringen som tråden handlar om, för så stod det inte när jag kollat tidigare. Även här gäller det framtiden för längre ner under Skidor och snowboards står bl a: "Transport av skid- eller snowboardutrustning måste begäras och godkännas i förväg för bokningar som görs efter den 1 mars 2018 avseende flygningar som avgår efter den 1 maj 2018. Bokningar som görs före den 1 mars 2018 och avgångar före den 1 maj 2018 påverkas inte."

OT: För att vara på säkra sidan fyllde jag ändå i anmälan trots att jag reser snart. Fick svaret nedan, länken leder till en 404-sida... Som EBS i Plus känns det lagom med 3 incheckade väskor/skidfodral:cool:. Tror dock att det är en nyhet att "Utöver din skid- eller snowboardutrustning har du rätt att ta med en separat mindre bag för ett par pjäxor. Dessa bagar räknas tillsammans som ett kolli incheckat bagage som är inkluderat i din biljett. Deras sammanlagda vikt räknas av mot det bagage som är inkluderat i din biljett." Vet att det diskuterats en del på andra forum när det gäller alpinutrustning på flygplan så jag tolkar den delen som en förbättring..

Visa bifogad bild 72462
Ej nyhet. Pjäxbag har varit inkuderat med skibag hos SAS sedan tidigare, vilket är bra.

Gjorde precis en bokning på SAS sida med avresa den 4e maj och valde Go Light.
När jag tittar bokningen så står det nu att jag har 0 bagage, skulle man inte få sina förmåner som EBD fram till 7e maj?

Läser man denna sida hos SAS så står det ju att den resan ska inte vara påverkad
SAS Go Light baggage information | SAS
Kan nog vara bra att ha screenshot på den för detta lär ju bli "problem" antar jag.

Toppen