Senaste nytt

Inget gratis bagage för statuskunder i Go Light

Jag kanske var lite otydlig, - jag vet att det ingår ett incheckat bagage men undrar över ett incheckat bagage + skidfodral och pjäxbag.

Tänker att det kanske är bara ett incheckat som är fritt men att jag måste pröjsa för skidutrustningen då...?
Som EBG så har du ju 2 extra incheckade kollin gratis.

Har någon sett vad det kommer att kosta att checka in en väska på en tur-och-retur longhaul? Vet någon om det kostar mer ju fler segment man flyger (t ex Malmö till Miami via Arlanda och Köpenhamn blir dyrare än Köpenhamn-Miami)?

Har någon sett vad det kommer att kosta att checka in en väska på en tur-och-retur longhaul? Vet någon om det kostar mer ju fler segment man flyger (t ex Malmö till Miami via Arlanda och Köpenhamn blir dyrare än Köpenhamn-Miami)?
Det spelar ingen roll hur man tar sig till destinationen, samma pris oberoende antal segment. T ex USA kostar SEK 449-690 beroende på dest. och klass.
Se: Bagage/handbagage: incheckat, försenat, skadat eller förlorat | SAS

Tack för länken. Så i värsta fall får man alltså lägga till 2 x 690 = 1380 SEK på en USA-resa. Ganska saftigt måste jag säga.
Och på andra sidan köper man SAS Go från början kostar det ca 350 SEK extra per riktning.

rps20180127_215255.jpg

Om man ska checka in väskan, ska det vara bra idé att boka åtminstone SAS Go. Då får man också gratis extra kolli som statusförmån (vilket SAS Go Light inte kommer att ge)

Känner någon till något Star Alliance-bolag som fortfarande inkluderar väskor på alla flyg till USA?
Turkish Airlines
Free Baggage Allowance Guide | Turkish Airlines ®

Singapore Airlines över Atlanten.
Baggage

Ethiopian Airlines över Atlanten.
Free Baggage Allowance - Fly Ethiopian

LOT Polish har LOT Economy Simple men det är endast för short haul så flygning till/från USA ingår fri incheckat bagage.
Checked baggage | Baggage

Om du inkluderar också andra Star Alliance bolag som inte flyger mellan Europa-USA,
Air China
Air India
ANA
Asiana
Avianca
Egyptair
EVA Air
THAI
och säkert några till

Toppen