Senaste nytt

Inget British Airways morgonflyg Arlanda-Heathrow v24-26

AABack2ARN

Medlem
Operated by Iberia står det på en del flighter, hoppas inte det är Iberia Express (tunna Recarosäten med fast rygg även i Business, och minimalt benutrymme)...


Visa bifogad bild 130063

Seatmapen för BA777 som utförs av Iberia (Express eller Mainline) med en A320 har 30 rader (1-31 men rad 13 saknas)
Seatmappen IB3866 som utförs av en Iberia Express A320 har också 30 rader
Seatmapen för BA779 som utförs av en BA-kärra av typen A320 har också 30 rader

Så det är inte helt lätt att se vilket Iberia som utför flygningen, men så fantastiskt stor skillnad kan ju det inte vara mellan IB, I2 eller BA - då flygkroppen väl är lika stor i samtliga tre fall?. Tyvärr!
 

AABack2ARN

Medlem
Pratade med en ur Finnairs kabinpersonal när vi väntade på gate på Heathrow. De i Finnairs kabinpersonal som vill kan idag erbjuda sig att jobba 4 dagar med utgångpunkt i London (och där lära sig servera med British Airways servicekoncept) eller jobba på långdistansflygen som Finnair utför åt Eurowing Discover (bland annat Tampa och Las Vegas från Tyskland) med dersa servicekoncept. Det var intressant enligt henne hur mycket rutiner trots allt skilde sig åt mellan bolagen, men också att passagerarsammansättningen kan påverka en flygning väldigt mycket.
 

Berglund

Medlem
Kort fråga, har du tips på en bra flight över dagen för en lunch på stan och ett längre besök i BAs Galleries First?
Tack för frågan men nej, tyvärr har jag inget sådant tips. Oneworld är den av de tre stora allianserna som jag samlar minst flygningar och poäng hos. Finns många som kan den betydligt bättre än vad jag kan.
 

AABack2ARN

Medlem
I praktiken är enda möjligheten (om du reser från Stockholm) att resa med British Airways morgonflyg (när det går) och ta sista flyget hem. BA771 ut och BA786 hem. Då har du tid att ta dig till stan och hänga lite i Galleries First. Dock är det tveksamt om jag skulle ge mig på detta just nu med tanke på alla köer och förseningar.

Med Finnair kan du resa över dagen vissa söndagar men det kan lätt gå fel och du har inte tid att lämna flygplatsen.
 

CJR

Medlem
De blockade F-kabinen och använde den som crew rest area vad jag kunde se. Blev tilldelad säte 6D vid boarding. Ändå bra mycket bekvämare än vad man är van vid!
DSC_1211.JPG
 

AABack2ARN

Medlem
Någon speciell anledning varför BA har ändrat dessa avgångar till 787-9? De verkar ju skett med ganska kort framförhållning.

Brist på A320? Eller håller de på att flyga in ny personal för just 787-orna?
 
Toppen