Senaste nytt

Ingen service i plus pga turbulens nästan hela vägen - vad göra?

Om turbulensen på TS flygningar var som den som var på flygningarna till och från Riga igår(kapten bad flygvärdinnorna sitta ned på marschhöjd och det skakade ordentligt vid start och landning) så har jag full förståelse för att servicen avbröts även om jag givetvis förstår att det kan kännas surt om man planerat att äta eller dricka något ombord. Jag tycker det är bra att flygbolag har en sund inställning till riskerna vid turbulens.

Lite OT:

Hur upplevas turbulensen som er over skandinavia/området? Er det "skakigt" eller er det mer humpete "opp og ned"?

Flög igår kväll DUB-CPH-ARN i SAS Plus. Tyvärr blev ombordservicen inställd pga turbulens i stort sett hela vägen DUB-CPH :( Säkerhetsbältesskylten var påslagen fram till 20 minuter innan vi påbörjade inflygningen mot CPH.

Det är första gången jag råkar ut för detta, har ni andra råkat ut för samma sak tidigare?

Jag inser att turbulens kan man inte göra något åt, piloterna provade olika flyghöjder för att hitta lugnare luft men hittade inga. Men kan jag få något från SAS för utebliven mat och service ombord? I praktiken blev det en ofrivillig nedgradering till Go då den stora skillnaden är just mat och service. Och vad skulle en sådan kompensation kunna vara? Eller är det bara att gilla läget?

Vilket bolag flög du DXB-CPH på?. För SAS flyger inte till dubai.

EDIT: Disregard my last. Har precis gjort en 14timmars flygning och är lagom trött så såg inte att det stog DUB :)..my bad.

Toppen