Stefan62
Medlem
Ska man vara jättepetig så har ju SAS kvar maten som de inte delade ut, så en liten besparing gjorde de ju![]()
Inte en chans att den maten lastas om till en ny flygning om det handlar om wraps, sallader och sandwiches.
Ska man vara jättepetig så har ju SAS kvar maten som de inte delade ut, så en liten besparing gjorde de ju![]()
Säg inte det. Det är inte så ovanligt att ha catering för hemresan från hemmabasen.Inte en chans att den maten lastas om till en ny flygning om det handlar om wraps, sallader och sandwiches.
Säg inte det. Det är inte så ovanligt att ha catering för hemresan från hemmabasen.
Ett annat exempel är, på Shinkansen (snabbtåg) i Japan kan de sälja matlådor, sandwiches osv hela dagen från samma vagn. Bäst före datum (och tid) står dock tydligt på förpackningen.
När jag åkte från Gran Canaria till Oslo i januari, så var det ett annorlunda sortiment på tillbakavägen. Jag frågade om det fanns wraps kvar efter nerresan, men fick till svar med ett leende att det är noga med livsmedelshygienen så dom hade slängt allt dom hade kvar, så ja SAS slänger det.....
Mvh
/NotRyan
Wraps är en sak (de tillagas ju ombord), men smörgåsarna har ju en helt annan hållbarhetstid. Vem minns SJ:s gamla plastinslagna mackor som höll i en evighet? (kanske har SAS köpt restlagret därifrån?)
Wraps är en sak (de tillagas ju ombord), men smörgåsarna har ju en helt annan hållbarhetstid. Vem minns SJ:s gamla plastinslagna mackor som höll i en evighet? (kanske har SAS köpt restlagret därifrån?)
Självklart inte Alf !
Vi behöver inte klaga här om bagaget kommer som nummer 367 om man betalat för business och ska ha prio...
Om hummer är för torr eller att nåt bolag slutat med en viss champagne.
Det är en enkel fråga och därmed inte sagt att trådskaparen kommer lägga in om en claim.
För min del innebar det utan mat i avsevärt många timmar med migrän som följd. Det berodde på dålig service/slarv samt ett illa underhållet plan. Skäms inte för min claim.
Men jag har inga höga förväntningar som sagt.
Jag kom ju dit jag skulle och jag överlevde..,
Säg inte det. Det är inte så ovanligt att ha catering för hemresan från hemmabasen.
Wraps är en sak (de tillagas ju ombord), men smörgåsarna har ju en helt annan hållbarhetstid.
Mackorna och salladerna som SJ säljer håller i 5 dagar innan de slängs. SAS kör garanterat med samma stuk där man låter osålda mackor/sallader ligga kvar på flygningar. Hela idén till varför man gick över till konceptet var väl för främst att spara pengar i råvaror och logistik, så det känns inte så hållbart att slänga maten efter varje flygning.