Senaste nytt

Ingen mer on-hold av biljetter :(

Det gick ju även utmärkt att göra det hos SIN-kontoret inatt, så det var nog bara Gold-line som inte ville...

Skulle tro det också. men det är så klart, när flera flygbolag är involverade så kan säkert det finnas segment där det krävs omedelbar biljettering (vilket väl innebär innan dygnet är slut).

Eftersom antalet semesterdagar dessvärre är begränsat så har jag och frun gett upp alltför kreativt resande till Hawaii. Som sagt resan är lång nog ändå utan att testa systemet

Jag skulle rekommendera ARN-LHR-LAX-HNL/OGG med övernattning i LAX alternativt ARN-LHR-DFW-HNL/OGG med övernattning i DFW.

Hemresa HNL-LAX-LHR-ARN som går att göra i ett svep.

Visst, man förlorar en del poäng (i synnerhet om man är medlem i BAEC där varje flight kan ge ganska många TP om de bokas i F) men vistelsen på Hawaii är mer värd än dessa poäng tycker vi.

Övernattar man i DFW handlar det om ett ganska långt uppehåll, tipset är att bo i Forth Worth inte Dallas,
äta riktig BBQ på Angelo's Barbecue, och kanske se en Rodeo Fort Worth Stock Show and Rodeo Stockyards Rodeo

Ringde precis och bokade en biljett till Hawaii på I7SALE-rean, det var inga problem att sätta den på hold ända till Torsdag eftermiddag. Jag pratade med den svenska personalen :)

Den kommer innehålla flera spännande moment som bli "first time", CW på nya A380n LHR-LAX (här är man ju lite sugen på att uppgradera till first med avios), AA:s nya A321:a mellan LAX-JFK, och så förhoppningsvis upper deck på 747:an hem.

Lite smolk i glädjebägaren var att de inte kunde boka inrikessegementen på AA direkt utan det är BA-codeshares. Jag försökte få agenten att boka direkt i AA.s system (som en tidigare tråd här hade gjort) men den poletten trillade inte ner. Nåja, förhoppningsvis ska väl resan ge tillräckligt med TP för att ta mig till BAEC silver ändå :)

Last edited:
Ringde precis och bokade en biljett till Hawaii på I7SALE-rean, det var inga problem att sätta den på hold ända till Torsdag eftermiddag. Jag pratade med den svenska personalen :)

Den kommer innehålla flera spännande moment som bli "first time", CW på nya A380n LHR-LAX (här är man ju lite sugen på att uppgradera till first med avios), AA:s nya A321:a mellan LAX-JFK, och så förhoppningsvis upper deck på 747:an hem.

Lite smolk i glädjebägaren var att de inte kunde boka inrikessegementen på AA direkt utan det är BA-codeshares. Jag försökte få agenten att boka direkt i AA.s system (som en tidigare tråd här hade gjort) men den poletten trillade inte ner. Nåja, förhoppningsvis ska väl resan ge tillräckligt med TP för att ta mig till BAEC silver ändå :)

Om du orkar kan du prova att boka exakt samma resa på AA.com, välj USA som land. Har slutat boka via BA även fast jag krediterar dit.

Om du orkar kan du prova att boka exakt samma resa på AA.com, välj USA som land. Har slutat boka via BA även fast jag krediterar dit.

OBS! Om du vill uppgradera med BA Avios från CW till F måste detta vara på BA ticket stock (125). Går inte att göra på AA ticket stock (001) något jag har smärtsamt lärt mig :)

Om målet är Silver så bör det väl vara hur lugnt som helst. Att flyga till Hawaii med BA/AA i Business/First UTAN att bli Silver är väl nästan svårare än att bli det ;)

Hmm, då bokas väl segmenten som C och inte som F? Jag brukar alltid ha flightnummer klara och ge dem AA-flighter där jag vill ha dem. Har inte varit några problem hitintills.

Hmm, då bokas väl segmenten som C och inte som F? Jag brukar alltid ha flightnummer klara och ge dem AA-flighter där jag vill ha dem. Har inte varit några problem hitintills.

Ja och beroende på hur man reser kan det bli en hel del TP som försvinner, skulle prova samma resa genom AA och be om BA flightnummer på den/de sträckor man vill uppgradera om det inte går att få till via BA.

Ja, de bokas som C, men man hamnar ju ändå i samma kabin (F) på LAX-Hawaii segmenten. Det var så jag gjorde också, men agenten kunde inte slutföra bokningen med AA-nummer utan hon hävdade att det måste vara BA-codeshares. AA34 (LAX-JFK) bokades också som C, så där får vi inte åka first, men på ITA så bokades den också i C även med AA-nummer, så där tror jag inte man förlorar en klass heller.

Jag vet inte om det var något med just den faren eller som det var bara var outur i agentrouletten. Men nu blir vi ju ändå BA silver (får 780 TP för turen enlig MMB) så jag rotar nog inte mer i det.

Last edited:
Toppen