Senaste nytt

Ingen mer on-hold av biljetter :(

Det finns ett mellanläget på hemresan:
HNL-LAX-LAS/SFO-LHR-HEL-ARN
210 + 60 + 140 + 80 + 40

Det jag tyckte var jobbigast var en transkontinental flight efter BOS samma dag
, trots att denna var suverän

Det var i alla fall inte i boskapsklass ;)

Har Herr Senator något förslag på en rutt från Seattle? det blir codeshare med Alaskan
hur jag än vrider och vänder på det, går möjligtvis med SEA-ORD men det är ju inte så kul

Homer, osäker på SEA måste jag säga. Din rutt via DFW med B763 är ett bra förslag. Nackdelen är väl väntan i DFW en natt på utresan samt ganska länge på hemresan?

Jag kollade på detta i november och upptäckte det var svårt med "A" mellan DFW-HNL-DFW. Ett annat tips är att bokar man på AA fare basis kan man även resa på "P" inventory som hade tillgänglighet när jag skulle åka, men jag var på BA fare.

Om AS är målet och inte SEA, vad med PDX, SAN, OAK eller SFO?

Homer, osäker på SEA måste jag säga. Din rutt via DFW med B763 är ett bra förslag. Nackdelen är väl väntan i DFW en natt på utresan samt ganska länge på hemresan?

De hade 2 avgångar tidigare, kanske funkar bättre med BA?

Homer

Nä det är SEA, vore kul om det här hade funkat: SEA-SFO-LAX-JFK
men SEA-SFO är alltid med Alaskan, även SEA-LAX

Fö är Anchorage också knepigt, AA har en rutt på sommaren DFW-ANC annars
är det codeshare med AS.
Men detta kanska ändras snart US flyger t.ex PHX-ANC

Eftersom antalet semesterdagar dessvärre är begränsat så har jag och frun gett upp alltför kreativt resande till Hawaii. Som sagt resan är lång nog ändå utan att testa systemet

Jag skulle rekommendera ARN-LHR-LAX-HNL/OGG med övernattning i LAX alternativt ARN-LHR-DFW-HNL/OGG med övernattning i DFW.

Hemresa HNL-LAX-LHR-ARN som går att göra i ett svep.

Visst, man förlorar en del poäng (i synnerhet om man är medlem i BAEC där varje flight kan ge ganska många TP om de bokas i F) men vistelsen på Hawaii är mer värd än dessa poäng tycker vi.

Visst, man förlorar en del poäng (i synnerhet om man är medlem i BAEC där varje flight kan ge ganska många TP om de bokas i F) men vistelsen på Hawaii är mer värd än dessa poäng tycker vi.

Man märker att man blivit lite snedvriden av BC - jag har jättesvårt att tänka så. Bokade just om min resa till NYC och är lite missnöjd med att den bara kommer att ge 750TP...

Jag kollade på detta i november och upptäckte det var svårt med "A" mellan DFW-HNL-DFW. Ett annat tips är att bokar man på AA fare basis kan man även resa på "P" inventory som hade tillgänglighet när jag skulle åka, men jag var på BA fare.

Det finns en fördel med att boka med övernattning på utresan och det är att man kommer fram lite mer utvilad till Hawaii - i synnerhet om man hyr bil med en gång och skall köra till hotellet.

Hemresan som i detta fall skulle innebära HNL-DFW-LHR-ARN medför det minst sagt tvivelaktiga nöjet med två nätter ombord på flyg och en full dag på DFW som mest innebär väntan. Har prövat det någon gång (fast på LAX) med total avsmak för resultatet.

Däremot kan en kreativ routing på hemresan medför att man flyger runt en dag i väntan på atlantflyget - men likväl medför det två nätter i rad ombord på flygplan...

Måste undersöka vad US medför för nya alternativa resvägar till och från Hawaii - men dessvärre är det väl bara med en ganska dålig F-produkt de flyger dit antar jag (att likställa med AAs produkt ombord på 757orna)

Det finns en fördel med att boka med övernattning på utresan och det är att man kommer fram lite mer utvilad till Hawaii - i synnerhet om man hyr bil med en gång och skall köra till hotellet.

Hemresan som i detta fall skulle innebära HNL-DFW-LHR-ARN medför det minst sagt tvivelaktiga nöjet med två nätter ombord på flyg och en full dag på DFW som mest innebär väntan. Har prövat det någon gång (fast på LAX) med total avsmak för resultatet.

Däremot kan en kreativ routing på hemresan medför att man flyger runt en dag i väntan på atlantflyget - men likväl medför det två nätter i rad ombord på flygplan...

Måste undersöka vad US medför för nya alternativa resvägar till och från Hawaii - men dessvärre är det väl bara med en ganska dålig F-produkt de flyger dit antar jag (att likställa med AAs produkt ombord på 757orna)

Vi flyger HNL-LAX-JFK-LHR-ARN hem vilket som du säger tyvärr innebär två nätter ombord, varav en på AA B767-300 och en på BA B747-400. Däremellan har vi en dagflygning med AA:s nya 321, vilket jag hoppas blir trevligt och oavsett ger extra TP.

Konstigt, har inte hört att detta skulle vara en ny policy från mina kanaler.
Homer; ofta kan det hända med reward biljetter att något strulat och Bremen är stängt, då brukar dom sätta på hold så man kan lösa det när "rätt" kontor öppnat.

Konstigt, har inte hört att detta skulle vara en ny policy från mina kanaler.
Homer; ofta kan det hända med reward biljetter att något strulat och Bremen är stängt, då brukar dom sätta på hold så man kan lösa det när "rätt" kontor öppnat.

Det gick ju även utmärkt att göra det hos SIN-kontoret inatt, så det var nog bara Gold-line som inte ville...

Toppen