Senaste nytt

Ingen champagne innan avgång på SAS

agehall

Medlem
Jag har ju en bokning med SAS till PVG i November. Jag förväntar mig att de officiellt upplyser mig om de förändringar de nu verkar göra i den produkt jag redan köpt.

Eller ska man kanske vara proaktiv och boka om till något annat bolag..?
 

P.E.

Medlem
Alla dessa nedskärningar på diverse drycker osv. är givetvis menade att spara pengar på flera sätt, bl. a. färre drycker ombord = lägre vikt = lägre bränslekostnader = mindre förlust.

SAS har uppenbarligen missat grovt på punkten: Att minska vikten på ett sätt som gör att kunderna inte lägger märke till det. Vilket jag misstänker är väldigt svårt att lyckas med.
 
Hur mycket kan det kosta att något enkelt saltkar försvinner och måste ersättas? 5-10 kronor?

Jag har jobbat som inköpare på LSG skychefs i många år. Vi hade SAS som kunder fram till 2009, när de gick över till Gate Gourmet. Mne på den tiden kostade i alla fall salt och pepparkaren 1,70/par, och salt och peppar i påse 18/par, så despara i princip 1,50/ pax när de byter ut dem.
 

twiggs

Medlem
Jag har jobbat som inköpare på LSG skychefs i många år. Vi hade SAS som kunder fram till 2009, när de gick över till Gate Gourmet. Mne på den tiden kostade i alla fall salt och pepparkaren 1,70/par, och salt och peppar i påse 18/par, så despara i princip 1,50/ pax när de byter ut dem.

Salt- och pepparkar från Georg Jensen för 1,70 kr?!
 
Last edited:

Resenären

Medlem
Tråkigt att höra då jag på 90-talet hade några av mina allra bästa flygningar just med SAS
på Peking resp. Tokyo vad gäller just mat, dryck och service !

Samma sak till/från LHR! Nästan halva kabinen var C och det serverades avec i 'stora mängder', som höjdpunkt på en välskött flygresa.
Till hustruns förtret har de sedan länge slutat med Drambuie, som tidigare även serverades på korta resor, även i economy. Finns den kvar i C till Tokyo idag?
 

nilsson

Medlem
Men tyvärr är jämförelsen med andra så att alla andra inte är sådär himla bra hellre. LH har dessa "slip, sliding away" stolar, medan BA har engelsk mat. Det sista behöver ingen annan kommentar.

Jag tycker BA har helt OK catering, även om jag bara provat den mellan London och USA.
 

flying

Medlem
Alla dessa nedskärningar på diverse drycker osv. är givetvis menade att spara pengar på flera sätt, bl. a. färre drycker ombord = lägre vikt = lägre bränslekostnader = mindre förlust.

SAS har uppenbarligen missat grovt på punkten: Att minska vikten på ett sätt som gör att kunderna inte lägger märke till det. Vilket jag misstänker är väldigt svårt att lyckas med.

SAS har redan på ett övertygande sätt lyckats spara in på min vikt på intercont.
 
Toppen