Senaste nytt

Inga poäng från Amex September 2019

palmen

Moderator
Det är nog ingen som fått poängen och läser ni @Canadien inlägg 2 ovanför detta så har ni förklaringen till varför och att detta inte är ett dugg konstigt eller ovanligt.
 

bachelor

Medlem
Har suttit i SAS-appen konstant sista veckan och väntat, tack Canadien för svar. Har mina 20k på väg in som gör att jag blir EBD så är lite övertaggad.
 
Har suttit i SAS-appen konstant sista veckan och väntat, tack Canadien för svar. Har mina 20k på väg in som gör att jag blir EBD så är lite övertaggad.
Om du pratar om 20k statuspoöng från Elite så är dessa poäng är inte sammankopplade med autosweep utan brukar bokföras på ditt EB konto ”direkt”.

Hur länge har du väntat på dom? Syns dom hos amex?
 

bachelor

Medlem
Extrapoängen inne nu... men inga baspoäng än. Årsavgiften är fakturerad och på Amex sida ser det ut som de 20k ska vara utbetalda men misstänker att SAS kanske delar ut de 20k exakt samma datum varje år för att inte riskera att ge 2x20k på samma EB-år?
 

Jonas F

Medlem
Extrapoängen inne nu... men inga baspoäng än. Årsavgiften är fakturerad och på Amex sida ser det ut som de 20k ska vara utbetalda men misstänker att SAS kanske delar ut de 20k exakt samma datum varje år för att inte riskera att ge 2x20k på samma EB-år?
Det stämmer då inte för mig i alla fall. 2018 fick jag statuspoängen 22 november och 2017 kom de 25 september. Så det verkar variera ganska kraftigt. Min brytpunkt är vid årsskiftet så det är ju ingen risk för dubbla direkt dock. Vi får se när de behagar dyka upp i år.
 
Toppen