Senaste nytt

Inga Eurobonuspoäng om man betalar fakturan sent

Förfallodatum den 27:e, betalt 26:e, fortfarande inte betalt när jag loggar in i Amex appen nu den 28:e. Hur lång tid brukar det ta innan betalningen reflekteras?

En person jag bjöd in för några månader sen undrade var hennes signup-bonus hade tagit vägen.
Det visade sig att hon betalade första fakturan en dag för sent (kommunanställda här får lön den 27:e varje månad), vilket resulterade i att alla poäng för den månaden försvann - så även bonusen.
Hon pratade med kundtjänst som förklarade att "inget kunde göras" då det var automatiserat.

Hon sa upp kortet omedelbart.

Hörde jag kundfientligt?

En person jag bjöd in för några månader sen undrade var hennes signup-bonus hade tagit vägen.
Det visade sig att hon betalade första fakturan en dag för sent (kommunanställda här får lön den 27:e varje månad), vilket resulterade i att alla poäng för den månaden försvann - så även bonusen.
Hon pratade med kundtjänst som förklarade att "inget kunde göras" då det var automatiserat.

Hon sa upp kortet omedelbart.

Hörde jag kundfientligt?
Några månader sedan? Då bör det väl ha varit efter att nuvarande regler ha trätt i kraft där hälften av bonusen för den som värvats betalas ut månad 7 och resterande månad 13, förutsatt att kortet använts varje månad?

Några månader sedan? Då bör det väl ha varit efter att nuvarande regler ha trätt i kraft där hälften av bonusen för den som värvats betalas ut månad 7 och resterande månad 13, förutsatt att kortet använts varje månad?
Ja ok, vid årsskiftet var det visst. Tiden går fort när man har roligt... ;)

Hon har inte kollat poängsaldot förrän nu när hon skulle boka en resa och tyckte hon borde ha mer poäng.
Tji fick hon.
Även lite pinsamt för mig. Önskar jag hade känt till det innan och kunde förvarna henne.

Innan dess var ju kravet endast spendbaserat? Så då måste hon missat uppfylla kravet. Eller att hon uppfyllde och poängen hamnade i den månad hon inte betalade i tid. Men brukar väl oftast dröja lite innan de poängen betalas ut så att de hamnade på första fakturan är nog osannolikt.

Toppen