Senaste nytt

Inga Eurobonuspoäng om man betalar fakturan sent

Brandten

Medlem
Finns det några färska rapporter på detta?
Min betalning gick iväg efter kl11 idag då banken tydligen hade bryt så Amex får betalning imorgon (dvs 1 dag för sent egentligen)... 11300 eurobonuspoäng på spel.
 

Matore

Medlem
Har vi någon färsk info om att Amex är hårda och man inte får poäng om betalningen är sen? E-fakturan hade strulat så fick betala manuellt vilket gjorde betalningen sen 2 dagar.
 

Axxo

Medlem
Jag har brytdatum den 27. Jag är på resande fot och missade tidsskillnaden. Pengarna dras den 27 från min bank. Är det försent eller är räknas det att man betalar fakturan senast den 27 från sin bank? Tänker att det tar någon dag innan det syns på deras bank ? Eller går det direkt?

Fick ett otydligt svar i appen.
 

backfire

Medlem
Jag har brytdatum den 27. Jag är på resande fot och missade tidsskillnaden. Pengarna dras den 27 från min bank. Är det försent eller är räknas det att man betalar fakturan senast den 27 från sin bank? Tänker att det tar någon dag innan det syns på deras bank ? Eller går det direkt?

Fick ett otydligt svar i appen.
Jag har Länsförsäkringar Bank och görs betalningen före kl 10.00 så har Amex betalningen samma dag.
 

intuition

Medlem
Jag har blandade erfarenheter. Betalde i tid med fel OCR och pengarna reggades på ett avslutat kort. Amez sa "inga problem, vi flyttar det bara" men blåste mig på poängen.
Det var strax efter den infört nya reglerna.

Betalade en dag för sent nyligen (dvs som i ditt fall) och fick behålla poängen.
 

SK525

Medlem
Jag har brytdatum den 27. Jag är på resande fot och missade tidsskillnaden. Pengarna dras den 27 från min bank. Är det försent eller är räknas det att man betalar fakturan senast den 27 från sin bank? Tänker att det tar någon dag innan det syns på deras bank ? Eller går det direkt?

Fick ett otydligt svar i appen.
Min erfarenhet är att när jag varit en dag sen har det inte haft någon betydelse. Däremot råkade min betalning nu i december bli c:a en vecka sen vilket resulterade i påminnelseavgift, saftig ränta samt avdragna poäng.
 
Toppen