Det är som sagt inte jag som bokat och som därmed bestämde vilken säljkanal bokningen skulle gå genom.
Jag brukar för det mesta vara ganska tolerant med olika saker, särskilt när man har mycket kontakt med industrin får man ofta en annan förståelse när man hör hur det fungerar "på andra sidan". Jag vet också väl hur upplägget ser ut med Expedia/Hotels.com etc.
Men poäng tjänar man som sagt inte på dessa bokningar, så det skulle i alla fall vara omöjligt att bli guld/platinum genom att enbart boka via tredjepart. Det var situationen/bemötandet som kändes så bedrövligt.
Det har blivit en väldigt massa resande på sistone vilket inte alltid är så spännande, men det är just det lilla extra som ett leende, ett välkommen tillbaka, och något extra som ändå gör det lite trevligt och hanterbart. Jag förväntade mig ingen svit eller så men någonting kunde de ändå gjort, hur mycket kostar ett glas apelsinjuice att bjuda på? Att bara se blint ekonomiskt på varje enskild situation blir i slutändan också ganska naivt.