Jacob
Medlem
Checkade precis in på Novotel i London. Efter min bokning hittats i datorn lämnade jag fram mitt Accor Le Club Gold då jag visste att kortet inte var inlagt (inte jag som gjort hotellbokningen) vilket hon kunde se var fallet. Tjejen vid receptionen frågade sedan om jag var intresserad att betala för en uppgradering till ett bättre rum och jag pekade ännu en gång på kortet hon hade framför sig och frågade om det inte borde ingå.
I vilket fall slutade det med att sedan rummet bokats via en tredjepart kunde ingen uppgradering ges (de kunde dock ge mig "a special deal", 10 pund rabatt på en uppgradering, nej tack!). Inte heller kunde jag få poäng för bokningen och inte heller en voucher för en välkomstdrink. Kortet var alltså totalt värdelöst.
Förra veckan bodde jag på tre olika Accorhotell, suverän recognition på alla tre med drink voucher, uppgradering, till och med en rätt trevlig välkomstgåva på ett hotell, här kändes det som jag var en total alien, jag fick nästan vara glad att de ville checka in mig. Ska det verkligen behöva vara så här?
Visst kan jag ha någon förståelse för att man inte tjänar poäng när en bokning gjorts på annat sätt, men så abrupt? Bara för att bokningen gjorts via "fel kanal". Uselt!
I vilket fall slutade det med att sedan rummet bokats via en tredjepart kunde ingen uppgradering ges (de kunde dock ge mig "a special deal", 10 pund rabatt på en uppgradering, nej tack!). Inte heller kunde jag få poäng för bokningen och inte heller en voucher för en välkomstdrink. Kortet var alltså totalt värdelöst.
Förra veckan bodde jag på tre olika Accorhotell, suverän recognition på alla tre med drink voucher, uppgradering, till och med en rätt trevlig välkomstgåva på ett hotell, här kändes det som jag var en total alien, jag fick nästan vara glad att de ville checka in mig. Ska det verkligen behöva vara så här?
Visst kan jag ha någon förståelse för att man inte tjänar poäng när en bokning gjorts på annat sätt, men så abrupt? Bara för att bokningen gjorts via "fel kanal". Uselt!