Senaste nytt

Införselregler vid transfer.

Valley

Medlem
I övrigt kan nämnas att jag fick tillbaka pengarna för det jag blev av med.
Drog det till sin spets med butiken vars anställda gjorde bort sig och voila så krediterades kontot :D
 

Homer

Medlem
Befogad fråga. Beror på vilket land utanför EU du kommer från.
Jag flög Kiev(KBP)-Frankfurt(FRA)-Arlanda(ARN) och i Frankfurt fick jag och min bror hälla ut 2x1 liter whisky. Påsen var förseglad enligt konstens alla regler med synligt kvitto. Tyskarna hävdade att Ukraina inte tillhörde "säker-påse-länderna". o_O
Lite OT. Har alltid undrat över logiken i detta, om whiskyn ansågs säker på LH mellan KBP-FRA, varför var den inte säker på LH FRA-ARN :rolleyes:


Reglerna har ändrats, flög du innan?
Ändrade säkerhetsregler om västkor vid transfer till EU (fr 2014-JAN-31) |
 

Dr. Miles

Expert
Lite off topic.

När jag flög med British Airways mellan London och Singapore för ett antal år sedan, sa de på ombord att man ska INTE handla taxfree ombord på London->Singapore om man ska flyga vidare till Sydney med samma flight (den flighten är egentligen London->Singapore->Sydney), utan att man måste vänta tills på flyget mellan Singapore->Sydney.
I så fall, acccepterar säkerhetskontrollen på Singapore Changi inte förseglad påse från flygbolagets taxfree?
 
Hur är det med Köpenhamn numera? Jag har ett flyg från Zürich och måste övernatta i Köpenhamn, innan flyget går på morgonen dagen efter. Går det att ta med en förseglad påse, eller är den förbrukad om man går ut landside?

Har ju gjort det i Sverige, och i Sverige var det ok så länge den inte var inköpt för mer än 24 timmar sedan (om jag minns rätt, kunde i alla fall gå landside, sova på hotell och ta med flaskan i påsen på flyget nästa morgon).
 

jumbooze

Medlem
Hur är det med införsrelegler till Sverige
Flyger
EZE-BOG-MAD-LIS-CPH ( tåg över Öresundsbron)
Hur många liter vin får man kånka med sig i incheckat bagage?
Har hittat lite nya favoriter från vinhyllan

Två liter starkvin och två liter vin per skalle eller mer?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Från https://www.tullverket.se/privat/pa...oholpadinresa.4.7df61c5915510cfe9e71072d.html

Utan att betala avgifter får du ta med dig:

1 liter spritdryck eller 2 liter starkvin (inklusive mousserande vin)
4 liter vin och
16 liter starköl

Du får ta med dig alkohol från alla tre kategorier, men de olika mängderna du tar med dig får inte överstiga gränsen för respektive kategori. Du kan alltså till exempel ta med dig 2 liter starkvin, 4 liter vin och 16 liter starköl.

Om du tar med dig mer alkohol än ovan ska du deklarera den till Tullverket och betala tull och skatt.
 
Toppen