Senaste nytt

Inför BusinessClass 001 - Sista MD-80 flygningen 26/10

Status
Stängd för vidare inlägg.
2606/2612 19015g25kt 4000 shra bkn008 few020cb=

Mellan 07 och 13 imorgon kommer det blåsa 15 knop med byar upp till 25 knop, Regnstormar, moln på 800 fot och åskmoln på 2000 fot. Hurra!

Ja, men vi är ju inte där förrän efter 14.00 och då kommer ju solen att lysa och vädret vara CAVOK. Det är jag säker på!

Ni som tillhör grupp 2 från Stockholm (vi är 30 man inkl mig själv och Jacob) - vad sägs om att mötas 08.20 vid Fast Track på Arlanda Terminal 5?

Jag har nämligen ett par flaggor och rollups med mig, hade gärna delat ut lite ansvarsområden till andra friska medlemmar! Har enormt mycket grejer med mig inkl taggar, badges, kameror osv...

Jag ska försöka vara där i tid till detta, beror lite på hur resan ut till ARN går.
Om man skulle dyka upp senare, är det bara att knata in i loungen i alla fall med sitt BP utan att vara *G?

METAR: ENGM 251220Z 17006KT 130V200 CAVOK 09/M00 Q1011 NOSIG
TAF: ENGM 251100Z 2512/2612 16005KT 9999 SCT030 BECMG 2519/2521 RA BKN012 TEMPO 2521/2606 2000 -RADZ BR BKN004 PROB40 TEMPO 2606/2612 19015G25KT 4000 SHRA BKN008 FEW020CB
Bästa väderleksprognosen är ju att säga att det blir likadant imorgon som idag, och då blir det alltså finväder (CAVOK cloud and visibility ok, NOSIG no significal change). Annars är det 40% risk för regnskurar fram till kl 14 (längre än så sträcker sig inte prognosen). Och efter regn kommer sol :)
Nemo flyger dock inte med BC001 även om jag skulle vilja, lär istället vara den enda på bc.se imorgon.

Jag ska försöka vara där i tid till detta, beror lite på hur resan ut till ARN går.
Om man skulle dyka upp senare, är det bara att knata in i loungen i alla fall med sitt BP utan att vara *G?

Jag kommer sitta utanför loungen vid bordet och hälsa folk välkomna. Vi är alla välkomna till SAS Gold Lounge i CPH oavsett status, på ARN på morgonen var det dock inte möjligt till "allmän access" pga höstlovsvecka etc. Däremot är ju minst 12 av 30 EBG så det är bara att gästa på som vanligt :)

För resande från OSL är det dock "allmän access" - jag har skickat gästlistor för resande på paket 3 och 5 så ni kan gå in i SAS Gold Lounge OSL.

Ska förtydliga detta i första inlägget nu...

Lugnt och fridfullt i BC-hörnan här i GOT.

Ser fram emot en trevlig kväll i Cph och en ännu trevligare Lördag!

qyva2aty.jpg

Ni som tillhör grupp 2 från Stockholm (vi är 30 man inkl mig själv och Jacob) - vad sägs om att mötas 08.20 vid Fast Track på Arlanda Terminal 5?

Jag har nämligen ett par flaggor och rollups med mig, hade gärna delat ut lite ansvarsområden till andra friska medlemmar! Har enormt mycket grejer med mig inkl taggar, badges, kameror osv...

Stark i arm och mod i barm! Jag står där vid den tiden. Hoppas jag slipper trassla med min bokning som inte går att checka in just nu fast den finns (mitt namn finns inte). Något boardingkort kan jag inte göra heller. Mekar vidare med lite olika varianter i appen och på weben under källen annars får det lösas på plats imorgon bitti.

Nu är alla boardingkort printade för BC001 flighten. Jag har även printat "badges" med namn, bokningsklass och ett nummer som ni bär runt halsen. Numret kommer vi använda för lotterier ombord... :)

Ni får båda två i SAS Gold Lounge imorgon från ca 11.30 när vi landat med SK 403.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen