Senaste nytt

Indisk Visa-on-Arrival gäller för svenska pass fr.o.m. 15 augusti

Ja, den tekst har jeg også læst. I virkeligheden er personligt fremmøde dog obligatorisk. Flere bekendte, som alle tidligere har benyttet sig af diverse visum-services, har været tvunget til at møde op personligt, alt dette indenfor de seneste måneder. Selv var jeg også tvunget til at møde op personligt forrige år.

Har du praktisk erfaring med, som dansk statsborger, at ansøge om visum til Indien ved den Indiske Ambassade i København?
Jag har inte det personligen men eftersom jag arbetar i Köpenhamn har jag många danska kollegor som sökt visum via Visumservice till Indien och de har inte behövt besöka ambassaden.

Riktigt nice! :) Även fast jag inte tycker det var så jobbigt att ansöka om visum till Indien, speciellt inte då jag bor 400 meter från visumkontoret i Stockholm. Undrar om det blir att fira bröllopsdagen i Indien nästa år. Indien är ett speciellt land för oss då vi förlovade oss i Bombay.

%&/#"#!! Det ser ut som jag måste till Indien innan årsskiftet jag ska dock försöka undvika det i möjligaste mån. Jag behöver nytt pass i december för mina andra visum och ESTA jag har behövs då. Därav vill jag inte kosta på mig(och spendera tiden) visum i pass som ska byta ut. Blir till att prova Visa on arrival-servicen.

%&/#"#!! Det ser ut som jag måste till Indien innan årsskiftet jag ska dock försöka undvika det i möjligaste mån. Jag behöver nytt pass i december för mina andra visum och ESTA jag har behövs då. Därav vill jag inte kosta på mig(och spendera tiden) visum i pass som ska byta ut. Blir till att prova Visa on arrival-servicen.
Återkoppla gärna hur det gick

Slapp lyckligtvis resan förra året men nu är det bokat. Ska tyvärr till Bangalore i två dagar i mitten av februari. Ska prova detta sätt med Visa on arrival service. Någon mer än HON-II som har provat?

Vi gjorde den här varianten när vi flög in till Mumbai i höstas. Vi var 5 personer som sökte. Webbsidan man söker visat på är hemsk. Vi fick göra 14 försök till ansökningar då den kraschade hela tiden. 1 timme efter vi var klara började det inkomma suspekta köp på mitt kort från hela världen. Detta löstes smidigt av MasterCard. Dock har jag blivit bokförd och betalt för 7 st visum pga alla krascher. På hemsidan finns tom en FAQ hur man gör när man blivit överdebiterad så det verkar vara vanligt förekommande.

Just nu över tre månader efter sökandet håller jag fortfarande på och försöker få tillbaka mina 2 överdebiteringar men blir blånekad och de svarar inte längre på mina mail.

Själva ankomsten på flygplatsen fungerade smidigt förutom att man fick nya papper som man var tvungen att fylla i på plats. Detta kunde ha delats ut på flygplanet istället (Emirates). Dock var där ingen kö överhuvudtaget när vi anlände.

Tvi vale, då fortsätter jag hellre att gå till Cox & Kings i Stockholm. Jag gjorde visumansökan en fredag vid lunch och hämtade ut det på måndag förmiddag...

För mig gick ansökan på nätet riktigt smidigt med liknande frågor som vanlig visumansökan, och mitt kort har bara debiterats en gång. Vi får se hur det går i Indien den 15:e....

Toppen