Senaste nytt

Incheckning med två olika bokningar

Är helt med på komplexiteten som det skulle kunna innebära för bolagen, synd bara att det skulle kunna vara så enkelt för mig som konsument .

Som lite party trivia kan jag också informera att jag var tvungen att skriva på ett papper där Vietnam Airlines friskrev sig från allt ansvar när de mot betalning transporterade mitt oversize bagage på sina flygplan med sin handling. Kan tänka mig hur kul scenariot skulle vara med flera bolag inblandade.

Hade såklart kunna skippa att skriva på och lämna kvar bagaget.

De vill ju inte att du ska göra så, det är därför hindren finns. De vill att du ska köpa hela resan från dem, inte pussla ihop grejer själv som gör att de tappar potentiella inkomster, men inte potentiella risker.

• Gilla
Reactions: pep
Någon som har erfarenhet av SAS-Thai samarbetet numera?

Har en SK biljett till BKK, landar kl.16:20 och sedan separat vidare med TG till HKT kl.19:10, så efter 2h 50min.

Lite stressad om vi hinner hämta ut bagage och checka in igen, så vore väldigt skönt om SAS kunde checka in bagaget hela vägen.

Har en SK biljett till BKK, landar kl.16:20 och sedan separat vidare med TG till HKT kl.19:10, så efter 2h 50min.

Lite stressad om vi hinner hämta ut bagage och checka in igen, så vore väldigt skönt om SAS kunde checka in bagaget hela vägen.

Det kan du nog ställa in dig på inte kommer hända. Separata bokningar och två olika allianser.

Det kan du nog ställa in dig på inte kommer hända. Separata bokningar och två olika allianser.
...HKT er jo international. Hvis baggagen kun gaar til BKK: Jeg ville da blive i transit og gaa til TG Transfer desk og bede dem om at overfoere bagagen. BKK har en fantastisk baggageservice og vil finde den paa 2 minutter efter et call fra transfer desken. Den nye tag vil du formentlig faa ved gate'n.

SK och TH har historiskt sett haft väldigt bra samarbete och har fortfarande interlien avtal. Med det sagt, på olika PNR så finns inga garantier och du kommer inte att veta förän du står där på flygplatsen och kollar med check-in agent (osannolikt att de kommer lösa det) eller när du pratar med transfer desk på BKK (mer sannolikt). I värsta fall får du gå genom immigration på BKK och re-checka. Borde inte vara ett problem på 2h50min men kan bli lite svettigt vid förseningar.

Toppen