Senaste nytt

Incheckning med två olika bokningar

Jag hade väl egentligen inte räknat med att det här skulle funka men jag frågar i alla fall om någon provat eller vet?

Det är i alla fall så att vi har en rewardresa i antågande Stockholm-> Bangkok. Därifrån har vi sedan gjort en separat bokning med Bangkok Airlines vidare inrikes i Thailand.
Således två helt separata bokningar med olika bokningsreferens. Vi har goda tidsmarginaler men... finns det på kartan att checka in bagaget hela vägen?
 

palmen

Moderator
Om bolagen du flyger med har interline agreement Är det teoretiskt möjligt, annars inte. De har dock ingen skyldighet att göra det oavsett.
 

henke12

Medlem
Som @palmen säger - inga som helst garantier.
Fråga artigt och snällt i incheckningen, får du nej så är det inget att bli förvånad/upprörd över.
Får du ja, ge incheckningsagenten en välsignelse, en high-five och önska hen all lycka och välgång!
 
Som @palmen säger - inga som helst garantier.
Fråga artigt och snällt i incheckningen, får du nej så är det inget att bli förvånad/upprörd över.
Får du ja, ge incheckningsagenten en välsignelse, en high-five och önska hen all lycka och välgång!
Nej men exakt. Det är ju bara en positiv överraskning om det skulle gå!
 

Ledhund

Medlem
Jag hade väl egentligen inte räknat med att det här skulle funka men jag frågar i alla fall om någon provat eller vet?

Det är i alla fall så att vi har en rewardresa i antågande Stockholm-> Bangkok. Därifrån har vi sedan gjort en separat bokning med Bangkok Airlines vidare inrikes i Thailand.
Således två helt separata bokningar med olika bokningsreferens. Vi har goda tidsmarginaler men... finns det på kartan att checka in bagaget hela vägen?
Återkoppla gärna om hur det gick! Tänkte testa liknande på CPH-BKK sträckan.
 
Kommit iväg på resan ännu? Hur gick det med bagaget i så fall? @1ClassJocke
Hej, Ja absolut. Finns mycket att berätta om resan. Men tyvärr funkade det inte att checka in hela vägen. Varken från ARN eller från USM som var vår destination. Så ARN-BKK och BKK-ARN men separat för inrikes för att vara övertydlig.
Jag såg att Thai hade code share på inrikesflyget med Bangkok Airways. Möjligt att det hade funkat om man hade en sån bokning?
 

MLC

Medlem
Jag åker med Thai och vidare med Bangkok Airways till USM i Januari. Tänkte försöka checka in hela vägen också.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MLC

Medlem
Fungerade inte för mig heller, blir att checka om bagaget i Bangkok senare. Värt att nämna är väl att personalen verkligen försökte få till det med ett par telefonsamtal :)
 
Toppen