Senaste nytt

Incheckning med två olika bokningar

pep

Medlem
Det er heldigvis saadan, at Interline aftale ikke nødvendigvis er en forudsætning for at checke bagagen ind hele vejen. Hvis man kan fremvise biletter og er klar på ruten og i mælet, lykkes det alligevel ofte. Det hjælper check-in hvis man kan sine city koder, da de ofte ikke kender destinationen endsige dens kode. Jeg laver ofte en lille skitse over bagagens rejse, uanset der er med flere biletter og uanset Interline aftaler. 5 transfers er min rekord, det krævede 2 sæt simultane labels paa bagagen, da der (vistnok) kun kan vaere max. 3 transfer per label. For domestic transfers er det sjældent det lykkes, idet bagagen skal fortoldes ved indrejse, med mindre final destination også er en international airport...
 

RhinoG

Medlem
Bara för att bekräfta att jag förstår airacs utmärkta tabell - Min bästa chans att få bagage hela vägen från Göteborg till Phuket/Krabi är att till min *A bonusresa till BKK (GOT-FRA-IST-BKK) köpa en revenuebiljett med Thai/Thai Smile och hoppas att agenten som checkar in Lufthansa på GOT är kunnig och villig? Om jag köper biljetten av Thai/Thai Smile, antar jag att jag inte kan åtnjuta några *A-förmåner eftersom jag inte kommer få in bokningen i samma PNR?
 
Last edited:

Highbury

Medlem
Lånar tråden snabbt!

Går det att checka in en väska på en kombination betald resa (Luleå-Sthlm) och eurobonusresa (Sthlm-Paris)? Eller går det att få en genomgående biljett tom? Det är SAS hela vägen men benet Luleå-Sthlm fanns inte som eurobonusresa.
 

airac

Medlem
Bara för att bekräfta att jag förstår airacs utmärkta tabell - Min bästa chans att få bagage hela vägen från Göteborg till Phuket/Krabi är att till min *A bonusresa till BKK (GOT-FRA-IST-BKK) köpa en revenuebiljett med Thai/Thai Smile och hoppas att agenten som checkar in Lufthansa på GOT är kunnig och villig? Om jag köper biljetten av Thai/Thai Smile, antar jag att jag inte kan åtnjuta några *A-förmåner eftersom jag inte kommer få in bokningen i samma PNR?
Nja, jag antar att du har en SAS *A bonus biljett, dvs biljetten är på 017-stock. Första segmentet är med Lufthansa, så de checkar in dig. Resan går genom IST, så antar att det är Turkish IST-BKK. Jag är osäker vad som krävs: räcker det att Lufthansa är bagage-interline partner, eller krävs även partnerskap till TK för ditt inrikessegment. Det sagt, LH och TK har följande avtal, notera att TK inte kan interlina bagage till Thai Smile (WE):
Results from https://www.ExpertFlyer.com
Kod:
Interline Agreements:
Flying LH                   
 
   MAY CHECK BAGGAGE TO
       AA  AC  AD  AE  AF  AI  AM  AR  AS  AT  AV  AY  AZ  A3  
       BA  BL  BP  BR  BT  B2  B6  CA  CI  CM  CX  CZ  DE  DL  
       DT  EK  EN  ET  EW  EY  E5  FB  FI  FM  FV  GA  GF  GU  
       G3  HA  HO  HR  HU  HX  IB  IC  IG  IR  JE  JJ  JL  JQ  
       JU  J2  KA  KC  KL  KM  KQ  KU  LA  LG  LH  LO  LP  LR  
       LX  LY  ME  MI  MK  MS  MU  NH  NZ  OA  OB  OK  OM  OO  
       OS  OU  OZ  PG  PR  PS  PW  PZ  QF  QI  QS  RO  R7  SA  
       SB  SC  SD  SK  SN  SP  SQ  SV  S3  S4  TA  TG  TK  TN  
       TP  TR  TU  T0  UA  UK  UL  UT  UU  UX  U0  VA  VK  VN  
       WE  WF  WK  WY  W2  XL  XQ  YM  ZH  ZX  2A  2K  3K  4M  
       4U  4Z
Results from https://www.ExpertFlyer.com
Kod:
Interline Agreements:
Flying TK                   
 
   MAY CHECK BAGGAGE TO
       AA  AC  AD  AF  AH  AI  AR  AS  AT  AV  AX  AY  AZ  A3  
       BA  BI  BP  BR  BT  B6  CA  CI  CM  CU  CV  CX  CZ  DT  
       D6  EI  EK  EP  ET  EY  FB  FI  FJ  FM  GA  GF  GI  GK  
       GP  GQ  G3  HA  HM  HO  HP  HR  HU  HX  HY  IB  IC  IG  
       IY  IZ  JD  JJ  JL  JQ  JU  J2  KC  KE  KL  KM  KP  KQ  
       KU  K6  LA  LG  LH  LM  LO  LP  LR  LX  LY  MD  ME  MF  
       MH  MK  MS  MU  NG  NH  NL  NX  NZ  OA  OB  OD  OK  OM  
       OS  OU  OV  OZ  PG  PR  PW  PX  PY  PZ  QF  QR  QV  RA  
       RC  RJ  RO  SA  SB  SC  SK  SN  SQ  SV  TA  TG  TM  TP  
       TU  UA  UK  VA  VC  VK  VN  VO  VP  VR  VS  VX  VY  WB  
       WF  WY  XF  XL  XM  XQ  XY  X5  YK  ZB  ZH  Z5  Z6  2J  
       2K  3K  3U  4C  4Z  6E  8M  8U
 

airac

Medlem
Lånar tråden snabbt!

Går det att checka in en väska på en kombination betald resa (Luleå-Sthlm) och eurobonusresa (Sthlm-Paris)? Eller går det att få en genomgående biljett tom? Det är SAS hela vägen men benet Luleå-Sthlm fanns inte som eurobonusresa.
Du kan försöka omboka bonusresan senare om bonusplatser släps på Luleå Stockholm, bara då får du en genomgående biljett. Du kan inte ha en biljett med en blandning av bonus och betalda segment/flyg. Är allt SAS, så lär det dock gå bra av få bagage checkat hela vägen.
 

RhinoG

Medlem
Nja, jag antar att du har en SAS *A bonus biljett, dvs biljetten är på 017-stock. Första segmentet är med Lufthansa, så de checkar in dig. Resan går genom IST, så antar att det är Turkish IST-BKK. Jag är osäker vad som krävs: räcker det att Lufthansa är bagage-interline partner, eller krävs även partnerskap till TK för ditt inrikessegment. Det sagt, LH och TK har följande avtal, notera att TK inte kan interlina bagage till Thai Smile (WE):
Du är en stjärna! Flighten från IST är faktiskt TG, vilket jag så klart borde påpekat. Det är också mycket riktigt en *A award. Ska man våga tro på att det löser sig då?
 
Toppen