Hei! Jeg jobber som check in-agent for SAS. Og ofte sender jeg bagasjen hele veien vist kunden har 2 seperate bookinger. Men dette er ikke noe vi er pålagt å gjøre, og er i så tilfelle en ekstra service for kunden. Men i noen tilfeller vil jeg nekte og sende bagasjen hele veien.
- Det kan f.eks være at du har for kort connection time mellom de 2 flightene. Det går litt på skjønn, men minst 2t har jeg fått beskjed om av min sjef.
-Er det 2 forskjellige selskaper vil jeg heller ikke sjekke inn bagasjen hele veien dersom du har overvekt. For da må du betale overvekt til begge selskaper. Det blir rett og slett for mye papirarbeid i etterkant vist jeg skal ta belalt for overvekt for begge selskaper.
- Har du seperat booking på Amerikansk innenriks vil jeg heller ikke tagge baggen hele veien, ettersom mange av de amrikanske selskapene tar betalt for 1. bag.
Så konklusjonen må være at du må holde deg innenfor bagasjereglene til begge selskaper, og beregne rikelig med connectiontime. Gjør du det, så er det godt mulig du kan sende baggen hele veien. Men som sagt, det er en ekstra service!!!!