Senaste nytt

Inbjudan till SAS dialogmöte Landvetter 13 maj 2016

Ja, och det bör alltså ändras så att Diamond och Pandion har fri avbokning medan andra får betala saftigt för detta. Fullt rimligt och kan kanske till och med få effekten att det blir lättare att boka bonusresor med SAS.

Om det inte är så att det är vi i den gruppen som står för merparten av sena avbokningar ;)

Jag tror att de syftade framförallt på att gå in i konkurrens där det redan finns en befintlig linje till en hubb. Om det då finns en överetablering av stolar i förhållande till resenärer till destinationen är det nog klokt att avstå.
Det pratades på mötet om Wien, som skulle kunna vara ett alternativ trots att det är Austrians hubb. Hade redan Austrian flugit på GOT hade det troligtvis inte funnits marknad för det.
Precis. Det blir helt enkelt inget kvar för SAS.

Vad sades det förresten mer om Luleå och Umeå? Noterade att SAS skulle öka där. Kul om detta går bra.

Om det inte är så att det är vi i den gruppen som står för merparten av sena avbokningar ;)
Med all sannolikhet! Jag är skyldig själv. Men mycket hänger ju ihop med hur svårt det trots allt historiskt sett har varit att finna platser.

Ja, och det bör alltså ändras så att Diamond och Pandion har fri avbokning medan andra får betala saftigt för detta. Fullt rimligt och kan kanske till och med få effekten att det blir lättare att boka bonusresor med SAS.

Skillnaden när BA införde avgifter för Guldmedlemmar är obefintlig, om det nu inte är
så att GGL medlemmar sitt på fler bokningar.

Det pratades på mötet om Wien, som skulle kunna vara ett alternativ trots att det är Austrians hubb. Hade redan Austrian flugit på GOT hade det troligtvis inte funnits marknad för det.
Risken är naturligtvis att om SAS går in där och det visar sig gå bra, så är det en utmärkt anledning för Austrian att faktiskt börja flyga den linjen och då "slå ut" SAS enligt samma logik.

Men Göteborgarna blir ju vinnare i det fallet eftersom de får en linje till Wien. Men SAS blir förlorare.

Hur hög är avgiften?

Jag tycker faktiskt att det skall vara en avbokningskostnad för alla oavsett prefix MEN att EBD/EBP skulle ha 50% av kostnaden. Det är faktiskt ett problem för alla parter att folk bokar upp awardresor långt i förväg som det inte nyttjar. Om nu behöver avboka i värsta fall tycker jag inte att 1-2000kr bokningen är ett jätte problem - det är billigt om det gör att man kommer åt fler platser.

Jag gillar inte tanken att andra som mig som har +500.000 poäng bokar upp flera platser i ren spekulation.

Närvaro: ca 15-20st (anmälda 47st) Anders sa att han funderar på att köra straffavgift på X antal eurobonus poäng fall anmäler sig men ej dyker upp i framtiden. Fair enligt mig då SAS köper fika etc till anmälda deltagare
Det hade varit bra om det fanns en länk att avanmäla sig, jag lyckades ju klanta till det och dubbelboka mig :-(

Toppen