Senaste nytt

Inbjudan till mingelkväll på Grand Hôtel 7 oktober

<blockquote><strong>kristofergustafsson;11224 wrote:</strong> Kul! Jag kollar också på möjligheten att åka upp för detta ytterst intressanta evenemang, om man kan få det att passa med jobb och övriga åtaganden. Sen är ju frågan hur man kan tjäna poäng på det också ;)</blockquote>
<br />
Du kan få betala hotellnotan för hela arrangemanget på ditt SAS Amex! 4.500 Eurobonuspoäng... ;)

Strålande initiativ gubbar! Tyvärr kommer jag inte kunna delta (det är ju på fel kust!) men jäkligt kul att ni håller communityn levande bortom forumet på detta sätt. Nästa steg är ett fullfjädrat DO och det låter jag mig inte missa.

<blockquote><strong>SocialAdept;11228 wrote:</strong> Strålande initiativ gubbar! Tyvärr kommer jag inte kunna delta (det är ju på fel kust!) men jäkligt kul att ni håller communityn levande bortom forumet på detta sätt. Nästa steg är ett fullfjädrat DO och det låter jag mig inte missa.</blockquote>
<br />
Kom med förslag i en separat tråd på kommande<em> BusinessClass.se events</em> (vi låter ordet DO stanna hos Flyertalk) - jag har redan en liten lista i bakhuvudet...

Det finns en tråd om det som jag lyckades hitta en gång. OJMR så var det en benämning som myntades vid någon tidig sammankomst och sedan blev vedertagen. Fick aldrig fram någon riktigt betydelse.

<blockquote><strong>catman@Flyertalk.com wrote:</strong> The word "DO" I believe was coined in 1999 when I put together the very first gathering of friends in NYC. I called it "The catman DO " Two more followed, and the Catman Do 3, March 2001 holds the record for MOST FLYERTALKERS IN ONE SETTING -- 82 AT DINNER AND several others meeting up during that weekend.</blockquote>
<br />
<a href="http://www.flyertalk.com/forum/communitybuzz/480017-whats-flyertalk-do.html" rel="nofollow">What's a Flyertalk DO? - FlyerTalk Forums</a>

<blockquote><strong>SocialAdept;11228 wrote:</strong> Tyvärr kommer jag inte kunna delta (det är ju på fel kust!) men jäkligt kul att ni håller communityn levande bortom forumet på detta sätt.</blockquote>
Äsch, det finns väl flyg... :p

Hade varit mycket roligt att komma men jag är I Saudi på tjänsteresa dessvärre, någon som vill byta plats? <br />
Tack för inbjudan och jag haoppas ni alla får en lyckad kväll

<blockquote><strong>Jacob;11264 wrote:</strong> Äsch, det finns väl flyg... :p</blockquote>
<br />
Det ironiska är ju att jag skulle kunna både flyga och bo billigare om detta event hölls i Berlin, London, Frankfurt, Riga bl.a. Men prisnivåerna på GOT-ARN samt svenska hotell är sjukliga. <br />
<br />
Fast mest beror det på att varje helg i September kommer att vara på resande fot så jag behöver lite rehab...

Toppen