Senaste nytt

IHG Accelerate Promo 50.000 points

jumbooze

Medlem
Äntligen en jag kan plocka hem :D
DONE Stay Once Get 5,000
Stay More, Earn More 10,200 ( 5 nights)
DONE Book 2 stay(s) with the IHG® App and earn 4,800 bonus points
DONE Earn 3,000 bonus points when you book 1 Bonus Points Package stay(s)
Spend $80 on food or beverages at IHG® hotels and earn 1,300 bonus
Complete 4 of 6 offers and earn (an additional) 25,700 bonus points
Bara som kompletterande info:
Jag har Platinum Amb med 4 Qualifying nights och fick ovanstående.
Intressant att se om ni som har fått högre antal Stay more har flera nätter redan
 

palmen

Moderator
Bara som kompletterande info:
Jag har Platinum Amb med 4 Qualifying nights och fick ovanstående.
Intressant att se om ni som har fått högre antal Stay more har flera nätter redan
Jag hade ca 20 nätter förra året på IHG-hotell vilket verkar göra att antalet stays för mig är relativt högt (när man bara reser privat).
 

johhenrik

Medlem
O min var ju bussig denna gång. Jag har mer nätter bokat redan än vad som behövs för min challenge. Så enda jag behöver göra är skänka 2500 poäng för att "redeem miles" så är det klart.

Skönt att slippa förra utmaningen på tre kontinenter, 3 helger, massa specifika hotell i Europa osv... Den struntade jag i. :)
 

kristerj

Medlem
Då jag mest bor på Hilton och är statuslös fick jag följande ganska lätta:

Stay Once Get 1,000
Stay More, Earn More 10,400 ( 6 nights)
Spend $39 on food or beverages at IHG® hotels and earn 600 bonus
Complete 3 of 3 offers and earn (an additional) 38,000 bonus points
 

Patrick

Medlem
Min är väldigt snål men det märks att de försöker göra det lite utmanande. Jag har t.ex. aldrig använt points och cash, men igår bokade jag 3 nätter på HI Bryssel och det känns som ett helt ok deal (60,000 p och $210, räknas dock inte som qualifying stay vilket suger) med tanke på att natten där ligger på över €300 nu. CP var fullt.

Fick en snilleblixt: Tror ni att jag kan göra mina 3 stays points och cash genom att ta 3 separata bokningar på 1 natt vardera istället för 1 bokning på 3 nätter? Points och cash nätterna räknas inte in i de andra challenges, iom non-qualifying.

5,000 Stay Once Get 5,000
Thank you for being a loyal IHG® Rewards Club member. Stay once and earn 5,000 bonus points

9,200 Stay More, Earn More
Get closer to the rewards you want when you stay 7 night(s) and earn 9,200 bonus points.

4,000 Stay a Little Longer
Earn 4,000 bonus points when you book a single stay of four or more consecutive nights

3,600 Stay for Less and Earn
Earn 3,600 bonus points when you book 3 stay(s) using Points and Cash. We’ll reward you with more Bonus Points when you use a combination of points and cash

28,200 Your Achievement Bonus
Complete 4 of 4 offers and earn (an additional) 28,200 bonus points.
 

johhenrik

Medlem
Min är väldigt snål men det märks att de försöker göra det lite utmanande. Jag har t.ex. aldrig använt points och cash, men igår bokade jag 3 nätter på HI Bryssel och det känns som ett helt ok deal (60,000 p och $210, räknas dock inte som qualifying stay vilket suger) med tanke på att natten där ligger på över €300 nu. CP var fullt.

Fick en snilleblixt: Tror ni att jag kan göra mina 3 stays points och cash genom att ta 3 separata bokningar på 1 natt vardera istället för 1 bokning på 3 nätter? Points och cash nätterna räknas inte in i de andra challenges, iom non-qualifying.

5,000 Stay Once Get 5,000
Thank you for being a loyal IHG® Rewards Club member. Stay once and earn 5,000 bonus points

9,200 Stay More, Earn More
Get closer to the rewards you want when you stay 7 night(s) and earn 9,200 bonus points.

4,000 Stay a Little Longer
Earn 4,000 bonus points when you book a single stay of four or more consecutive nights

3,600 Stay for Less and Earn
Earn 3,600 bonus points when you book 3 stay(s) using Points and Cash. We’ll reward you with more Bonus Points when you use a combination of points and cash

28,200 Your Achievement Bonus
Complete 4 of 4 offers and earn (an additional) 28,200 bonus points.
Varför är dem inte qualifying? Mot RA menar du? För poängnätter är qualifying mot vanliga, gold, platinum, spire.

Edit: Nu fattar jag, inte qualifying i dessa challenges.

Jag skulle inte tro det funkar, utan du måste byta hotell varje natt. Men du kan ju prova, inte första ggn som en challenge inte funkar som det är tänkt. Jag fick exempelvis 2 olika stays i Paris räknade 2 ggr i en challenge, trots att regeln sa bara en stay per stad räknades.
 

Henrik_B

Medlem
Har genomfört en stay i slutet av September där poängen postades direkt. Men Accelerate-bonusen på 5000 p har ännu inte synts till. I villkoren står det att dessa kommer inom 4-6 veckor. Ni som har varit med på denna tidigare, brukar det ta så lång tid för bonusen att registreras?
 
Toppen