Senaste nytt

Idéer om Jorden Runt Resa

Slänger ännu in Windhoek (WDH), Namibien. Är 2. billigaste utgångspunkten inom OW nu, dock finns OW endast i form av Comair till JNB, så ingen idé att betala extra för WDH.

WDH - DONE4 - 16 seg - 4109 €
WDH - DONEWC4 - 16 seg - 4109 €
WDH - DONE5 - 16 seg - 4725 €
WDH - DONE6 - 16 seg - 5598 €
WDH - AONEWC3 - 16 seg - 5850 €
WDH - AONEWC4 - 16 seg - 6724 €

Det är snart heltidsarbete det här med att söka bästa deals. :) Hos *S och OW är priset för en RTW i affärsklass billigast nu med följande alternativ...

*S

Japan, t.ex. NRT eller FUK - IRTWSKY1 - 38000 mil - 7170 €
Algeriet, ALG - IRTWSKY1 - 38000 mil - 7952 €
Norge, t.ex. OSL eller BGO - IRTWSKY1 - 38000 mil - 8147 €

OW

JNB - DONE4 - 16 seg - 3911 €
JNB - DONEWC4 - 16 seg - 3911 €
JNB - DONE5 - 16 seg - 4504 €
JNB - DONE6 - 16 seg - 5342 €

Och så finns ju även F...

JNB - AONEWC3 - 16 seg - 5571 €
JNB - AONEWC4 - 16 seg - 6403 €

*A har inga extra goda alternativ just nu.
Det var svårt att köpa (omöjligt?) men det fanns oneworld Circle Trip Explorer från Khartoum i Sudan som kostade ca 3.600 USD exkl. skatter i First class.

[First class] Khartoum-Khartoum T/R, oneworld Circle Trip Explorer, 3.600 USD exkl. | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

• Gilla
Reactions: olo
Väcker liv i den här gamla tråden...

Jag har fortfarande inte tagit mig jorden runt, även om många vänner tycker att jag varit "överallt" snart. Dock aldrig flugit över Stilla havet, ännu.

Efter @Palmens galet roliga sommarresa har jag gått och klurat på något liknande inför nästa år. Och senaste dagarna har jag inte riktigt kunnat släppa tanken på det här upplägget.

Jag har inte jättemycket poäng som ligger och väntar på att användas och inte jättemycket pengar heller för den delen.

1. Till USA på billigast möjliga sätt. Har inga problem att sitta i economy på en dagflight över Atlanten till östkusten. Är EBG så lounger på utresan gör det hela drägligt ändå. Har senaste tiden sett många deals publicerade av Secreat flying på Facebook från Skandinavien till USA för €150-200 med Star Alliance (Lufthansa, Air Canada och Swizz i olika kombinationer). Självklart dumpar man hemresan. Ger några EB till kontot.

2. Från den flygplats där man hamnar i USA bokar man en *A-award med SAS och en 2-4-1 till Asien, tex Kuala Lumpur. Helst via Taipei med Eva Air, som jag inte har åkt ännu. Har jag tur med platstillgången och vill spendera lite extra EB kan jag ta ANA First från New York med nya kabinen nästa år, via Tokyo då.

3. Från KUL har Saudi ofta bra priser för ca 8000 kr i business enkelresor till Istanbul, via JED eller RUH. Ingen alkohol ombord men tyst och skön 787:a och lie flat gör så att man ändå sover gott. Ger lite sköna XP till Flying Blue.

4. Något *A-bolag i economy hem till Sverige från nya IST efter lite loungehäng. Ca 1500 kr.

Totalt min 49500 EB och ca 12 500 kr.

Vad tror ni? Kom med input, tack!

Hellre ta en SAS fly premium enkel till USA och Enkel hem från asien. LAX- Asien med olika bolag går ofta hitta under 5k sek enkel. Kostnad 72000 poäng och runt 5k efter skatter och avgifter.
EHar du KLM poäng går de ofta hitta LAX-PVG-ARN i C med China eastern för under 75k poäng.
Så flög jag på min senaste RTW varje fall :)

Kan bidra med min RTW för 2019 som snart är färdigbokad...

Börjar med en open-jaw med LOT.
Tur: Oslo-Warzawa-Los Angeles
Retur: Tokyo-Warzawa-Oslo
Den är bokad i economy och kostade mig EUR580.

Nu återstår att bestämma rutt över Stilla havet. Är inne på att utforska Uniteds episka Island Hopper (UA154) från Honolulu till Guam men har inte riktigt bestämt mig.

Ett budgetalternativ är att flyga med EVA från LAX till NRT via Taiwan. Eller med Fiji Airways från LAX till NRT via Fiji. Båda kostar omkring SEK6000. Economy.

Hellre ta en SAS fly premium enkel till USA och Enkel hem från asien. LAX- Asien med olika bolag går ofta hitta under 5k sek enkel. Kostnad 72000 poäng och runt 5k efter skatter och avgifter.
EHar du KLM poäng går de ofta hitta LAX-PVG-ARN i C med China eastern för under 75k poäng.
Så flög jag på min senaste RTW varje fall :)
Bra idé där med China Eastern. Sugen på att prova deras Stockholmslinje till/från PVG. Finns rätt så bra pris enkel i Business från olika ställen i Asien, runt 12000 kr. Om inte Saudi har plats så att säga.

Toppen