Senaste nytt

Idéer om Jorden Runt Resa

0befaf6965e282d5402883fb40973e08.jpg

Lyckades skapa en OW RTW-rutt som ger över 1500 Tierpoints på BAEC!
 

olo

Medlem
Vad kostar kalaset? ;)

Och beroende på hur lång tid respektive flight tar att få registrerad och hur lång tid det tar för respektive status att ramla igenom systemet samt hur långa uppehåll som görs, kanske det kan vara intressant att räkna på vilket håll som ger flesta bonus-avioser. Det vore ju smutt att få gold-bonus på JNB-LHR-benet.
 

Flying Finn

Medlem
Business, och avios är räknade med BAEC Bronze-bonus.

Tydligen var jag för otydlig. Tänkte alltså på vilken fare code du har? Du sökte med OW:s webverktyg för RTW? Det synns ju i bilden att bokningsklassen är D. :)

Om du vill ha lite lyx och något speciellt med i din RTW, så lägg till flyg BA2 eller BA4 på JFK-LCY. Airbus A318 med bara C. :) Var överraskad själv att inte BA begränsat den här rutten från OW:s RTW fares.
 
Tydligen var jag för otydlig. Tänkte alltså på vilken fare code du har? Du sökte med OW:s webverktyg för RTW? Det synns ju i bilden att bokningsklassen är D. :)

Om du vill ha lite lyx och något speciellt med i din RTW, så lägg till flyg BA2 eller BA4 på JFK-LCY. Airbus A318 med bara C. :) Var överraskad själv att inte BA begränsat den här rutten från OW:s RTW fares.
Tycker inte det är så "lyxigt" att flyga A318, faktiskt.
Du får hålla till godo med min uträkning för har stängt ner bokningen nu :)
 

Kricka

Medlem
Går det att göra en stop-over på Påskön mellan AKL och SCL ?
Skulle varmt rekommendera detta iså fall. Tidigare gjorde LAN Chile
stopp på Påskön på rutten SCL-PPT (Papeete, Tahiti).
Vid stopp i Lima är ett besök i Cuzco och Machu Picchu ett måste.
Har man tid/råd så skulle jag försöka klämma in Quito alt. Guayaquil
för en tur ut till Galapagos också !
 

Flying Finn

Medlem
@Cristoffer Cedergren Nå kanske inte direkt lyx, men exotiskt med både all business och longhaul till LCY. Arvtagaren till Concorde.

@Kricka Problemet är att OW finns till PPT endast i form av LA. Samma problem har man med ST och *A. Finns bara ett alternativ. I min egna variant skulle jag löst det med skilld FB intjäning på Aircalin.
 
Toppen