Senaste nytt

Ica inför valutapåslag på sina kort

Dags att säga upp detta kort då efter många, många år. Trist men Amex Plat & Elite, Diners samt Coop ska väl räcka :)

Även jag har sagt upp kortet, och funderar på att skaffa ett Coop medmera mer istället som fortfarande inte har valutaväxlingsavgift. Om jag ska vara ärlig så tyckte jag att det faktum att de höjde årsavgiften och sedan någon månad senare tog bort den fördel de stoltserat med i flera år bara är hemskt ogenomtänkt.

Inte särskilt förvånande. Tröttsamt bara att man ska behöva jaga efter bättre alternativ. Även Coop lät krångligt iom att man ska behöva bli medlem, lutar väl att man får skaffa Amex som alternativ.

Nu läser jag även att de kommer ta bort bonusen på köp utanför ICA. Det som lockar lite är att det finns möjlighet till kontaktlösa betalningar, inte för jag har det på mitt eget kort, men man får väl det när man får nytt kort.

Jag kör nog kvar med ICA kortet ett tag till, enkom pga uttag utan avgift. Får överväga beslutet efter sommarens semester är avklarad.
Kontaktlös betalning funkar väl bra, inte sett det i Sverige ännu (inte letat heller) men i Warszawa som jag besöker ofta är det väl utbyggt. Spås ju bli stort inom en snar framtid, 10% av alla kortköp i Europa inom 3 år.

Nu läser jag även att de kommer ta bort bonusen på köp utanför ICA. Det som lockar lite är att det finns möjlighet till kontaktlösa betalningar, inte för jag har det på mitt eget kort, men man får väl det när man får nytt kort.

Tvåa på den bollen såg jag nu...... Men slutsatsen är densamma, "klipp klipp"

pga avsaknad av annat bra kort så har jag väntat med att klippa mitt ICA-kort. Ser dock fram emot att bli av med det för gott, nu när jag flyttar hem till Sverige i början av maj!

Känns som att det här var spiken i kistan, ska nog säga upp våra ICA Mastercard och köra på nått annat.

Toppen