Senaste nytt

IAG köper BMI - Nu är det klart!

Dr. Miles

Expert
Vänligen får jag be er att hålla er till trådens ämne.

Jag ber om ursäkt om mitt sätt att skriva svenska språket stör er. Men hoppas att ni har förståelse för en utlänning som har svenska som icke modersmål. :)
 

Palazzi

Medlem
Ni har ju chansen att prata både japanska och svenska med varandra på Farnborough:rolleyes:

För övrigt känns det onödigt med språkliga diskussioner här (så länge det som skrivs är fullt begripligt). Det är ju iaf ett flygforum, och inte svenska akademin :)
 

Concorde

Founding Member
Många rykten om att BMI kommer lämna star redan 20:e april eller 31:a maj. Sammarbetet med Lufthansa är tyvärr i princip redan över, verkar vara ont blod...

We'd like to advise you of some forthcoming changes to the bmi Diamond Club programme.

From 19 April 2012, the ability for Diamond Club members to earn Status and Destinations miles and to redeem miles will cease on the Lufthansa Group airlines (Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines, and Brussels Airlines).

Any redemption tickets issued prior to this date for travel will be honoured.

All Star Alliance status benefits will remain unaffected by this change.

We are working with British Airways to offer Diamond Club customers the ability to earn and redeem miles on British Airways and its oneworld partners following completion of the sale. We will do everything we can to communicate more detail as soon as possible.

Regards

Keeley Downing
Diamond Club Manager


Från TImes:


- 45% of BD staff to go
- BA to retain 27 aircraft


Hela BMI Airbus flottan m.a.o. 11 A319s, 7 A320s, 7 A321s and 2 A330s. Iberia lär ta 330 då BA inte flyger Airbus long-haul.

Känns som att ni som har BMI miles bör bränna illa kvickt då ingen vet vad för transfer som erbjuds till BAEC.
 
Toppen