Senaste nytt

I ekot av sista dansen - Svitjakt, mikroklimat och logistiska jokrar

Ja, vissa ställen är det lite roddigt att hitta Grab/Uber. Men här är det numera fint uppstyrt. Man tilldelas en pick up zone A-D och står där å väntar. Funkade väldigt smidigt. Alternativet är som på exempelvis Warszawa airport (WAW) där man bara går till en kö, likt en vanlig taxikö, och get sitt bokningsnummer till första Uber, så länkas ens resa upp till den bilen. Skapar bra flow.

Rummen på IC Da Nang är väldigt rymliga. Finns 'classic' rum (med och utan Club) som ligger i mitten av de större byggnaderna. Hörnrummen med de enorma balkongerna säljs som sviter (den kategori vi hade). Utöver det finns 4 (tror jag) 'heavenly penthouse' som är på toppen av två av de stora husen. De 'små' villorna ligger ner mot stranden. Sen finns 4 bauta-villor till, låt säg, en relativt salt räkning...

Bokade med IHG direkt, så inte så insatt i andra kanaler. Virtuoso kan kanske vara ett alternativ. Free weekend certificate Verkar vara svårt att få till. Finns mig veterligen inte någon 4 for 3 (poäng) för oss i Skandinavien. Fått känslan att just detta hotell inte gödslar med kampanjer. Folk kommer ändå. Kanske är lättare iöunder lågsäsong som börjar i oktober. Men då får man nog en del regn på köpet... :)

Skulle generellt säga att ett standardrum är fullgott. Men överväg club access som ger väldigt trevlig guldkant.
Mailade med Classic Travel och dom kan boka där under hösten nu finns en del 4 för 3 och troligtvis kommer det senare att komma ut under våren också. Fick en galen ide om att boka en villa, den minsta på 450 kvm, och dela med grann familjen om jag kan övertala dom, om inte så är det ju en trevlig dröm för natten
Under hösten kostar denna ca 90 tkr för 4 nätter och är man 8 personer (en väldigt liten, då är det fortfarande mer än jag någonsin betalat för ett hotell men också mer over the top än jag någonsin provat. Så om jag lyckas övertala dom så är vår familj med i varje fall. Men oddsen är väl inte jättestora att vi lyckas med detta.
Men jag vill verkligen tacka för rapporten ifrån hotellet, toppen, annars hade vi aldrig ens tittat på detta.

Toppen